تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس بود.
دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی با نجیب میقاتی

امیرعبداللهیان در لبنان: برخی نگران گسترش جنگ هستند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تایید می‌کنند، گفت: برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند.

کد خبر: ۱۵۷۰۴۵
۱۱:۰۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان

دیدانیوز: حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت، با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار گفت همیشه گفتگو با برادران لبنانی و تبادل نظر با آن‌ها برای ما مفید است.

او ادامه داد: برای ما امنیت و آرامش لبنان مهم است و از اهداف سفر ما تاکید بر امنیت لبنان و توسعه آن و روند سیاسی این کشور است.

امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تایید می‌کنند، گفت این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو به ویژه در ماه‌های اخیر بوده است.

وی تاکید کرد فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است.

امیرعبداللهیان افزود آنچه که این وضع را بوجود آورد، افراطی گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تاثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی‌ها گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت، آمریکا همه را به خویشتنداری دعوت می‌کند الا إسرائیل را، و این غیرقابل قبول است. آن‌ها همه را به خویشتنداری فرا می‌خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می‌خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکائی‌ها بدنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.

وی ادامه داد جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان گفت مقاومت فلسطین توانمند است و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.

امیرعبداللهیان گفت جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط جاری فلسطین پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد و تاکنون برخی کشور‌ها از آن حمایت کرده و ایران به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهد.

وی برگزاری یک جلسه سطح بالا میان کشور‌های اسلامی در خصوص فلسطین را ضروری دانست.

میقاتی نخست وزیر لبنان نیز شرایط غزه را حزن انگیز توصیف کرد و گفت لبنان از فلسطین بعنوان قضیه حق حمایت می‌کند.

وی تماس‌های دیپلماتیک را برای مهار این شرایط مهم دانست و نقش ایران را در این تلاش دیپلماتیک حائز اهمیت توصیف کرد.

میقاتی با تاکید بر اینکه این حمام خون باید سریعا متوقف شود، افزود من نیز در تماسهایم با همه طرف‌ها تاکید کردم که باید اسراییل را سریعا از ادامه این روش بازدارند.

وی بکارگیری همه تلاش‌ها برای پیشگیری از یک جنگ منطقه‌ای را ضرورتی مهم و فوری دانست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی