تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
معاون پیشین رئیس جمهور در واکنش به حمله حماس به اسرائیل:

مهرعلیزاده: عصبانیت اسرائیل از فروریختن هیمنه‌اش است/ هر خشونت ضد بشری محکوم است/ فلسطینی‌ها به هر قیمتی، سرزمین خود را پس می‌گیرند

محسن مهرعلیزاده معاون سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات در گفتگو با دیدارنیوز نسبت به اتفاقات فلسطین و حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل واکنش نشان داد.

کد خبر: ۱۵۷۰۲۱
۰۱:۰۰ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲

مهرعلیزاده: عصبانیت اسرائیل از فروریختن هیمنه‌اش است/ هر خشونت ضد بشری محکوم است/ فلسطینی‌ها به هر قیمتی، سرزمین خود را پس می‌گیرند

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: به دنبال حمله حماس به شهرک‌های اسرائیلی و انتشار تصاویری در فضای مجازی فرصتی برای مظلوم نمایی دولت اسرائیل فراهم شد. این حمله که البته ابعادی از آن قابل تامل بود، بهانه‌ای داد که نخست وزیر اسرائیل و ارتش آن کشور دست به خشونت، کشتار و تخریب گسترده بزنند. به همین بهانه ارزیابی و نظر دکتر محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون پیشین رئیس جمهور را در این رابطه پرسیدیم.

مهرعلیزاده به خبرنگار سرویس بین‌الملل دیدارنیوز گفت: «خشونت با ذات خلقت بشری در تعارض است و اساسا انسان موجودی خشونت پرهیز است؛ لذا خشونت از ناحیه هر کسی باشد به عنوان یک اقدام ضد انسانی، محکوم است».

وی افزود: «رژیم صهیونیستی باید بفهمد، آنچه در روز ۱۵ مهر ماه در فلسطین اشغالی اتفاق افتاد، طغیان خشم فروخفته صد‌ها هزار فلسطینی است. در دو دهه گذشته ده‌ها هزار نفر از مردان، زنان و کودکان فلسطینی به دست ماشین جنگی اسرائیل با ددمنشی کامل کشته شدند و صد‌ها هزار زخمی و آواره و گرسنه حاصل توحش و خشونت صهیونبست‌ها در منطقه است».

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی یادآورد شد: «اینکه دولت غاصب اسرائیل کلیه امکانات اعم از آب، برق، گاز، موارد غذایی و مایحتاج زندگی بیش از دو میلیون و سیصدهزار نفر در نوار غزه را قطع می‌کند و بی امان مردم بی دفاع را بمباران می‌کند، عین توحش و خشونت است».

این کاندیدای دو دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: «اینکه وزیر جنگ دولت غاصب صهیونیستی مردم فلسطین را حیوان انسان‌نما می‌خواند، نشانه سبعیت او و دولتی است که او وزارت جنگ آن را عهده‌دار است».

وی به دلایل عصبانیت رژیم اسرائیل پرداخت و گفت: «همینه خود ساخته اسطوره‌ای و برتری نظامی و امنیتی این رژیم پس از حملات غافلگیرانه حماس فرو ریخت و مسئولان رژیم اسرائیل خوب است بفهمند که غصب و استقرار و ادعا، مالکیت به همراه ندارد و صاحبان اصلی فلسطین به هر بهایی و تا هر زمانی که شده، خانه خود را پس می‌گیرند».

مهرعلیزاده افزود: «این مطلب را هم باید اضافه کنم که رژیم صهیونیستی برای بازیابی هیمنه و حفظ ظاهر و برتری خود، این شکست را توجیه خواهد کرد. از اینرو، تلاش خواهند کرد ارزش این حرکت بزرگ جوانان فلسطینی به عنوان مدافعین مرز بومشان را تقلیل و کم ارزش نشان داده و طراحی و اقدام عملیات ۱۵ مهر حماس را به دیگر کشور‌ها نسبت دهند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: «اگر مسئولان رژیم اسرائیل مقداری از وحشی‌گری و توهم خودبرتر بینی خود فاصله بگیرند، درک برخی واقعیت‌ها برای آن‌ها آسان‌تر خواهد شد. از جمله اینکه شیوه اشغال و ارعاب و همزمان مظلوم نمایی برای جلب نظر و توجه قدرتمدران بین‌المللی، مانع اراده مردم فلسطین برای ایفای حقوقشان نمی‌شود».

وی در پاسخ به این پرسش که عاقبت این کارزار تاریخی و طولانی چه خواهد شد، گفت: «تکرار آدم‌کشی، اشغال، ارعاب، قلدری و کشتار زن و کودک و پیر و جوان و جنایات بلند مدت اسرائیلی‌ها، جز اضمحلال آن‌ها نخواهد بود».

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی