تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اگر مردم آمریکا هم مورد ستم قرار بگیرند، ایران از آن‌ها حمایت می‌کند

ادعای یک نماینده؛ جمهوری اسلامی می‌تواند در ۶ دقیقه تل‌آویو را نابود کند

پس از جنگ گروه حماس و اسرائیل که منطقه را در ناآرامی و تنش فرو برده، سلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی مدعی شد که جمهوری اسلامی می‌تواند در ۶ دقیقه تل‌آویو، پایتخت اسرائیل را نابود کند.

کد خبر: ۱۵۷۰۲۰
۱۸:۳۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲

ادعای یک نماینده؛ جمهوری اسلامی می‌تواند در ۶ دقیقه تل‌آویو را نابود کند

دیدارنیوز: نماینده ارومیه در مجلس انقلابی می‌گوید: ایران نقش بسیار موثر در پشتیبانی فکری از حماس داشته و اگر لازم شد با اذن مقام معظم رهبری پشتیبانی‌های نظامی از حماس خواهیم داشت.

سید سلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مُنیبان ضمن ارزیابی حمله حماس به اسرائیل گفت: بالاخره نتانیاهو و دار و دسته‌اش که مورد حمایت استکبار جهانی هستند باید به این نکته توجه کنند که تجاوز و هر گونه تعدی پاسخ دارد و امروز حماس، دفاع مشروع خود را ادامه می‌دهد. در حقیقت گذشته‌های کشور فلسطین فراموش نشده که هزاران کودک و زن را زیر آوار‌ها از بین بردند و هزاران جوان را در خانه‌ها و ماشین‌هایشان سوزاندند، همه این موارد جنایت رژیم کودک کش است لذا عملیات حماس اولین و آخرین بار نخواهد بود و تا زمانی که اسرائیل سر جای خود بنشیند و حقوق مردم فلسطین را بدهد، ادامه خواهد داشت.

او افزود: پیام حمله حماس و مقاومت به اسرائیل این است که باطل رفتنی است مگر اینکه برای حق دیگران احترام قائل شود و آرام آرام در باطل بودن خود بسوزد؛ بنابراین همه کشور‌ها مخصوصاً کشور‌های حامی مقاومت از حمله حماس حمایت کردند و این نشان دهنده این نکته است که راه فلسطین، راهی دقیق و به حقی است و مقاومت تنها راه نجات فلسطین و احقاق حقوق آن‌ها است.

ذاکر در واکنش به ادعای رسانه‌های معاند مبنی بر نقش ایران در حمله حماس به اسرائیل تصریح کرد: طبیعی است که ایران هم فکر محور مقاومت است به این دلیل که ایران طرفدار حق و مظلوم است و این قضیه تنها مربوط به فلسطین نمی‌شود بلکه اگر مردم آمریکا هم مورد ستم قرار بگیرند، ایران از آن‌ها حمایت می‌کند و از طرف دیگر اگر یک ایرانی مانند منافقین جنایت انجام دهد، آن‌ها را هم محکوم می‌کند. در مجموع کشور ایران، رهبر، معیار، محور و مبانی دارد بنابراین حمایت از فلسطینی‌ها که براساس دفاع از حقوق مسلمین صورت می‌گیرد امری طبیعی، عادی، بشر دوستانه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران نقش بسیار موثر در پشتیبانی فکری از حماس داشته و اگر لازم شد با اذن مقام معظم رهبری پشتیبانی‌های نظامی از حماس خواهیم داشت. در حقیقت ایران به اندازه‌ای مجهز به ادوات نظامی است که طی ۶ دقیقه می‌تواند پایتخت اسرائیل غاصب را در هم بکوبد و تل‌آویو و حیفا را از بین ببرد.

ذاکر در پایان یادآور شد: واقعیت امر این است که ایران بسیار قوی‌تر از فکر آن‌ها است. امروز فلسطین با کمترین امکانات به این صورت ظهور پیدا کرد اگر امکانات بیشتری به دست بیاورد، آن وقت اسرائیلی در کار نخواهد بود؛ لذا بهتر است اسرائیل حقوق فلسطینی‌ها و مقاومت را بدهد و میزان خسارتی که در طول این چندین سال وارد کرده را پرداخت کند و با اجازه فلسطین، اسرائیل ادامه حیات بدهد. مقاومت یک محور است، کشور‌های حامی آن نظیر سوریه، ایران، عراق و عربستان همیشه در کنار هم هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی