تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
درگیری حماس و اسرائیل

نماینده مجلس: جنگ امروز و فردا تمام نمی‌شود؛ دستگاه دیپلماسی ایران ورود جدی داشته باشد

فداحسین مالکی، نماینده مجلس ایران با بیان اینکه جنگ در غزه فرسایشی خواهد شد و این‌گونه نیست که امروز و فردا تمام شود، گفت: میانجی‌گری‌های آمریکا با کشور‌های عربی راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر: ۱۵۶۹۸۳
۰۹:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲

نماینده مجلس: جنگ در غزه فرسایشی می‌شود

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها میانجیگری‌هایی در خصوص فلسطین با کشور‌های عربی آغاز کرده‌اند که راه به جایی نخواهد برد، زیرا کینه‌ای که اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها دارند قطعا به این‌سادگی تمام نمی‌شود. از سوی دیگر کینه‌ای که مسلمانان نسبت به اسرائیل دارند نشان‌دهنده آن است که از این قضیه کوتاه نخواهند آمد.

فداحسین مالکی، درباره تحولات در نوار غزه و تلاش بی‌اساس برخی برای القای نقش ایران در این خصوص عنوان کرد: این فرافکنی اسرائیلی‌ها است همیشه در طول ۲ الی ۳ دهه گذشته خصوصا در دهه اخیر اگر اتفاقی رخ دهد آن‌ها به ایران منتصب می‌کنند و ماهم نگران نیستیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: استراتژی جمهوری ایران این است که اگر هر جای دنیا مشکلاتی برای جهان اسلام اتفاق بیفتد به طور طبیعی واکنش نشان دهد که البته واکنش ایران عمدتاً هم واکنش سیاسی بوده است.

وی یادآور شد: فلسطین پاره تن جهان اسلام است و قطعا ایران نسبت به این مسئله واکنش داشته و دارد کما این‌که بسیاری از کشور‌های اسلامی شدیدا واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کرده‌اند. سال‌های سال است اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها ظلم و تعدی می‌کنند و پاسخی هم که داده شد پاسخی بود که همه معادلات سیاسی و فکری صهیونیست‌ها به هم زد.

مالکی در خصوص بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه عنوان کرد: این جنگ فرسایشی خواهد بود و این‌گونه نیست که امروز و فردا تمام شود. میانجیگری اگر صورت گیرد که آمریکایی‌ها هم با کشور‌های عربی آغاز کرده‌اند، راه به جایی نخواهد برد، زیرا کینه‌ای که اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها دارند، قطعا به این‌سادگی تمام نمی‌شود. از سوی دیگر کینه‌ای که مسلمانان نسبت به اسرائیل دارند نشان‌دهنده آن است که از این قضیه کوتاه نخواهند آمد. معتقدم علاوه بر عملیات غافلگیرانه‌ای که حماس انجام داد و دستاورد‌های بسیار خوبی به جا گذاشت؛ در واکنش‌های مربوط به این اتفاق حضور کشور‌ها و ملت‌های اسلامی را نسبت به گذشته بسیار پررنگ‌تر مشاهده کردیم.

سفر سابق ایران در افعانستان بیان کرد: تحلیلی با ابوشریف (نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران) در کمیسیون امنیت ملی داشتیم و آن‌ها هم بررسی‌های میدانی که داشتند بیانگر آن است که ملت‌ها نسبت به این قضیه و رفتار اسرائیلی‌ها بیش‌تر واکنش نشان داده‌اند، کما این‌که مصر یک ورود جدی داشت و حتی شنیده شد افسران مصری تحرکاتی علیه اسرائیلی‌ها داشتند و این‌ها را نمی‌شود به راحتی مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: از دستگاه دیپلماسی خودمان انتظار داریم یک ورود جدی داشته باشد و حداقل با یکسری از سُفرای کشور‌های اسلامی از جمله پاکستان، عربستان، ترکیه و مصر نشستی داشته باشد چراکه هم این کشور‌ها از هر جهت جایگاهی در منطقه دارند و هم این‌که انسجام آن‌ها می‌تواند بازخورد جدی برای سرنوشت فلسطین داشته باشد و نشان داده می‌شود که این‌ها حماس را تنها نمی‌گذارند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی