تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
فهرست تیم ملی و غر زدن‌های بی‌پایان

فرکی: از تیم ملی انتقاد و حمایت کنیم!

از چند روز قبل که امیر قلعه نویی اسامی ۲۳ بازیکن را برای تشکیل اردوی این تیم جهت حضور در تورنمت اردن، اعلام کرده، این اسامی با انتقاد‌های زیادی همراه بوده است.

کد خبر: ۱۵۶۹۵۸
۱۵:۴۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲

فرکی: از تیم ملی انتقاد و حمایت کنیم!

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: دعوت از بازیکنان برتر فوتبال ایران برای حضور در تیم ملی همیشه با حواشی و ماجرا‌های بسیار و اعتراض و انتقاد همه اقشار و اصناف همراه بوده و به نظر نمی‌آید این عادت هیچ وقت ترک شود. حالا هم فهرست جدید تیم ملی برای حضور در اردو و تورنمنت اردن، با انتقاد همراه شده، البته با حجم بیشتری نسبت به اردوی قبل.

بیشتر منتقدان هم دعوت از بازیکنان بزرگ ایران را زمینه اعتراض خود قرار داده‌اند و معتقدند وقتی حضور لژیونر‌هایی مثل طارمی و آزمون در جام ملت‌های آسیا قطعی است چرا باید این بازیکنان به اردو‌هایی در این سطح دعوت شوند و آیا بهتر نیست این فرصت به بازیکنان جوان یا آن‌هایی که استعداد اینده تلقی می‌شوند داده شود که خودشان را نشان دهند؟

در همین رابطه با حسین فرکی مربی سابق تیم ملی و از پیش‌کسوتانی که عموما شرط انصاف را رعایت کرده صحبت کرده‌ایم. حسین فرکی در ابتدا در مورد نفس انتقاد از تیم ملی و اینکه چه کسانی صلاحیت این کار را دارند، گفت: «بسیاری از انتقاد‌ها به حق است. به هر حال تیم ملی متعلق به همه مردم است و همه حق دارند که در مورد نتایج و روند آن حساس باشند. اما از طرفی، چون این یک بحث ملی است لازم است رسانه با تیم ملی همکاری داشته باشد.»

او ادامه داد: «عده‌ای می‌گویند نباید لژیونر‌ها دعوت می‌شدند؛ نظر شخصی من این است که نفرات تیم ملی باید بهترین‌ها باشند. شاید حدود ۳ سال فرصت داشته باشیم که تیم ملی را بسازیم پس باید این شانس را به بقیه هم بدهیم. اینطوری لژیونر‌ها هم که در کوران مسابقات هستند، آسیب نمی‌بینند.»

سرمربی سابق تیم ملی از زاویه دیگری حضور لژیونر‌ها را بررسی می‌کند و می‌گوید: «به هر صورت، چون زمان زیادی تا جام ملت‌ها نداریم باید این حق را برای سرمربی تیم ملی قایل باشیم که بتواند در این فرصت کم به ترکیب نهایی‌اش برسد. ضمن اینکه بخاطر کمبود دیدار تدارکاتی او به همه بازی‌ها به عنوان تدارک تیم برای جام ملت‌ها، نگاه می‌کند.»

از فرکی در مورد تعطیلات لیگ و تاثیر آن بر روند تیم ملی پرسیدیم. او پاسخ داد: «بیشترین انتقاد من به تعطیلی لیگ است! می‌دانم تا چه اندازه مربیان و بازیکنان لیگ در این پروسه اذیت می‌شوند. کیفیت مسابقات هم با این روند از دست می‌رود. در این روند و زمانی که دوباره لیگ استارت می‌خورد، بیشتر، نتایجی رقم می‌خورد که اتفاقی است، چون هنوز بازی‌ها به کورانش برنگشته.»

فرکی با اشاره به تجربیاتی که به عنوان مربی در لیگ و تیم ملی داشته، گفت: «وقتی یک بازی انجام می‌دهی و باید ۲۰ روز در انتظار بازی بعد باشی یک دلزدگی برای مربی و بازیکن به وجود می‌آید و بدن‌ها هم از شرایط ایده‌آل فاصله می‌گیرد. در نهایت این دوگانگی که به وجود بیاید به تیم ملی هم ضربه می‌خورد.»

او با اشاره به برنامه‌ریزی لیگ گفت: «همه این‌ها هم به برنامه ریزی ضعیفی که داریم و فوتبالی که آماتور است، برمی‌گردد. از طرفی خوب هم ریکاوری نمی‌کنیم. الان تیم‌های عربستانی در فاصله زمانی جام باشگاه‌ها در لیگ خودشان بازی می‌کنند، ولی ما گرفتار وقفه هستیم. باید بپذیریم که امکانات لازم برای ریکاوری را نداریم و این داستان برای سالیان طولانی است.»

فرکی در پایان گفت: «در لیگ ایران نمی‌توانیم توقع زیادی از بازیکن و مربی داشته باشیم، چون امکانات نداریم، نمونه اش هم بازی گل گهر و پرسپولیس است که بخاطر نبود VAR داور اشتباه کرد. به هر حال مسئله ۳ امتیاز است که خیلی زیاد است. حتی یک امتیاز هم در روز‌های آخر لیگ تیم‌ها را دچار مشکل می‌کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی