تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

امیرعبداللهیان: مردم غزه نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عمان اظهار داشت: ایران و عمان همواره از فلسطین حمایت کرده‌اند و در شرایط کنونی مردم غزه و کرانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند.

کد خبر: ۱۵۶۹۲۲
۲۱:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان:

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در تماس تلفنی با سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جنایات اسرائیل در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین اظهار داشت: در ماه‌های اخیر ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ کودک و ۱۱ زن توسط اسرائیلی‌ها به شهادت رسیدند و بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری تشدید شده و تعداد اسرای فلسطینی به حدود ۵ هزار نفر رسیده که حدود ۲۰۰ نفر آنان زنان و کودکان هستند.

امیرعبداللهیان افزود: در عین حال حملات و تجاوزات نظامی و توهین و تعرض به مسجد الاقصی به طور مستمر در دستور کار اسرائیل قرار دارد و نتیجه این اقدامات اسرائیل پاسخ مقاومت بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تقدیر از مواضع عمان در حمایت از مردم فلسطین اظهار داشت، ایران و عمان همواره از فلسطین حمایت کرده‌اند و در شرایط کنونی مردم غزه و کرانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به گفتگو با برخی از وزرای کشور‌های اسلامی، پیشنهاد کرد نشست اضطراری وزرای کشور‌های اسلامی به زودی برگزار شود.

وزیر خارجه عمان نیز در این گفتگو اظهار داشت در سایه شهادت صد‌ها تن از غیر نظامیان بی‌گناه و بی‌پناه در غزه، ما هم مثل کشور‌های دنیا و منطقه با مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنیم.

البوسعیدی تاکید کرد مساله فلسطین باید در صدر دستور کار جهانی قرار بگیرد و جامعه جهانی حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت بشناسد.

وزرای امور خارجه ایران و عمان بر تداوم رایزنی و همفکری در خصوص تحولات منطقه و پیگیری برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی توافق کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی