تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

کنسرت‌های همایون شجریان؛ استقبالی فراتر از انتظار

برگزار کننده کنسرت‌های همایون شجریان در اروپا معتقد است که استقبال از این خواننده فراتر از حد انتظار است و بخشی از این استقبال از سوی علاقه‌مندان غیرایرانی صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۵۶۸۹۴
۱۲:۱۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

کنسرت‌های همایون شجریان؛ استقبالی فراتر از انتظار

دیدارنیوز: «مجید عبدی کیا» درباره کنسرت‌های اروپایی همایون شجریان گفت که کنسرت‌های اروپا از ۳۰ آگوست (۸ شهریور) در سالن «هالیچ» استانبول آغاز شده و تاکنون در شهر‌های مختلف اروپا اجرا‌های موفقی داشته است و این تور ادامه دارد.

عبدی با اشاره به استقبال درخور توجه از این کنسرت‌ها گفت: آنچه شاهد آن هستیم از چند منظر قابل تامل است. نخست دامنه سن و سلیقه مخاطبان ایرانی است که به شکل قابل توجهی از نوجوانان تا افراد میان سال را در برگرفته است و به نظر می‌رسد موسیقی همایون شجریان توانسته است با قریب به اتفاق نسل‌ها ارتباط برقرار کرده که این موضوع بسیار حایز اهمیت است که جوانان ما با موسیقی ایرانی آشنا باشند و به آن اهمیت دهند. از طرفی به نظر می‌رسد علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی محدود به جامعه ایرانی نبوده و در کنسرت‌های اخیر در شهر‌های مختلف مخاطبان خارجی هم حضور داشتند که البته کیفیت و اصالت هنر موسیقی همایون شجریان پیش‌تر هم در همکاری با هنرمندان دیگر کشور‌ها ستودنی است.

عبدی گفت: در مجموع ۷ اجرای بخش اول بیش از ۱۴ هزار بلیت و بخش دوم تور ۱۰ هزار بلیت فروخته شد که البته با تجربه کنسرت‌های قبلی در ایران تا حد زیادی انتظار این استقبال را داشتیم. به هر حال همایون شجریان خواننده مهمی در موسیقی ایران است که خارج از کشور هم شناخته شده است و با توجه به پیشینه اجرا‌های زنده‌اش در خارج از ایران، استقبال در ترکیه و سایر شهر‌های اروپا چندان دور از ذهن نبود. استقبال علاوه بر فارسی زبان‌ها، شامل سایر شهروندان هم هست و دلیل آن هم این است که در اقصی نقاط جهان طرفداران موسیقی شرقی نسبت به سبک مورد علاقه شان، تعصب دارند و همیشه در هر شرایطی این قبیل اجرا‌ها را از دست نمی‌دهند. این تور بعد از اجرا در اروپا، در کانادا هم برگزار خواهد شد و برگزاری آن در سایر شهر‌های اروپا و آمریکا نیز در دست برنامه‌ریزی است.

مجید عبدی‌کیا که پیش‌تر تور‌های جهانی کنسرت بزرگانی، چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و کیهان کلهر را برگزار کرده، درباره تاثیر برگزاری کنسرت هنرمندان ایرانی در اقصی نقاط جهان و تاثیر آن در ارتقای فرهنگی نام ایران معتقد است: من به چشم دیده‌ام که بسیاری از مردم عادی در خارج از کشور شناخت خوبی از هنر و فرهنگ ایران دارند که شاید در سایه موضوعات سیاسی توسعه نیافته است؛ لذا برگزاری چنین فعالیت‌های فرهنگی در کشور‌های مختلف، موجب معرفی بهتری از هنر و فرهنگ ایران است و البته بهترین معرف در حوزه موسیقی با توجه به پیشینه خانوادگی، همایون شجریان است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی