تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

سامانه یکپارچه خودرو چه‌زمانی بازگشایی می‌شود؟

ابتدای هفته آینده عرضه خودرو به شیوه جدید در سامانه یکپارچه خودرو آغاز می‌شود و ۴ خودروساز در این دور عرضه خواهند داشت.

کد خبر: ۱۵۶۸۱۰
۱۹:۳۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲

سامانه یکپارچه خودرو چه‌زمانی بازگشایی می‌شود؟

دیدارنیوز: در حالی که منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از برگزاری نوبت سوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو خبر داده بود، اما با گذشت یک هفته از این وعده، هیچ خبری از بازگشایی سامانه یکپارچه و عرضه خودرو در این سامانه نیست.

منوچهر منطقی در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۷ مهرماه منتشر شد، اعلام کرد که از ابتدای هفته آینده عرضه خودرو به شیوه جدید در سامانه آغاز می‌شود و ۴ خودروساز در این دور عرضه خواهند داشت.

وی افزود: در شیوه جدید عرضه خودرو از انبوه به متعدد و متوالی تغییر می‌کند.

پیرو اعلام این موضوع از سوی معاون وزیر صمت، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرد که برای بازشدن سامانه در انتظار دریافت اطلاعیه سازمان حمایت است، اما هنوز هیچ اطلاعیه‌ای دریافت نکرده است تا بارگذاری اطلاعات انجام و اجرای طرح آغاز شود.

وعده معاون وزیر صمت درباره عرضه خودرو محقق نشد

این گزارش می‌افزاید: اما با گذشته یک هفته از وعده معاون وزیر صمت هنوز هیچ خبری از بازشدن سامانه یکپارچه خودرو برای عرضه خودرو‌های تولید داخلی نیست.

در واقع با توجه به اینکه سامانه یکپارچه خودرو تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است، اطلاع‌رسانی درباره بازگشایی این سامانه باید توسط وزارت صمت انجام شود که طی یک هفته گذشته بعد از اینکه معاون وزیر صمت از آغاز عرضه خودرو در ابتدای هفته یعنی ۸ مهر خبر داد، هیچ مقام مسئولی در وزارت صمت و سازمان حمایت درباره زمان و نحوه عرضه خودرو در دور سوم اطلاع‌رسانی نکرده است.

این وضعیت در حالی است که بسیاری از متقاضیان واقعی خرید خودرو در انتظار برگزاری دور سوم عرضه یکپارچه خودرو هستند تا بتوانند با ثبت‌نام در سامانه خودرو به قیمت کارخانه‌ای خریداری کنند.

همچنین با وجود اینکه سامانه یکپارچه عرضه خودرو تحت نظارت سازمان حمایت است مدتی پیش وزیر صمت اعلام کرد که سامانه یکپارچه عرضه خودرو متعلق به وزارت صمت نیست و این سامانه متعلق به شورای رقابت است.

تاکنون عرضه یکپارچه خودرو از طریق سامانه ۲ بار توسط وزارت صمت و در زمان تصدی‌گری فاطمی امین بر این وزارتخانه اجرا شد. دور اول عرضه در اسفند ماه سال گذشته و دور دوم عرضه در اردیبهشت امسال برگزار شد که در این عرضه‌ها تمام متقاضیان ثبت‌نام کننده که دارای شرایط لازم بودند بدون قرعه‌کشی در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتند.

بعد از اینکه عرضه خودرو در اردیبهشت به ثبت‌نام کنندگان در سامانه آغاز شد، بازار تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت‌ها خودرو کاهشی شد، البته عوامل دیگری نیز در کاهشی شدن قیمت خودرو موثر بود از جمله قیمت گذاری خودرو‌های داخلی و مونتاژی توسط شورای رقابت، ثبات نرخ ارز و افزایش تولید و عرضه خودرو که همه این‌ها تلاطمات بازار خودرو را بعد از ۴ سال کاهش داد و بازار خودرو بالاخره به آرامش رسید.

عرضه خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه در هفته جاری

با وجود اینکه هنوز تکلیف عرضه خودرو‌های داخلی در دور سوم عرضه مشخص نشده است به گفته مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت این هفته عرضه خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود.

حدود ۳۲ هزار نفر در نوبت تحویل خودرو‌های وارداتی قرار دارند که تاکنون تعداد محدودی خودروی چانگان به متقاضیان تحویل داده شده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی