تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
والیبال انتخابی المپیک پاریس

ایران صفر - برزیل ۳؛ عادت به شکست

تیم ملی والیبال مردان ایران در ادامه نتایج ضعیف خود در برزیل، در ششمین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک پاریس، به مصاف میزبان رفت و با نتیجه ۳-۰ شکست خورد.

کد خبر: ۱۵۶۸۰۶
۱۸:۰۴ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲

ایران ۰ - برزیل ۳؛ عادت به شکست

دیدارنیوز: تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک به مصاف برزیل میزبان مسابقات رفت و سه بر صفر مغلوب پرافتخارترین تیم جهان شد.

به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال گروه نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در گروه مردان از ۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر ریودوژانیرو و با حضور تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، ایران، آلمان و قطر پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز (شنبه ۱۵ مهر) به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم والیبال جهان رفت و سه بر صفر با امتیازات ۱۹ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ و ۲۳ بر ۲۵ مغلوب این تیم شد.

علیرضا طلوع‌کیان تصمیم داشت با ترکیب محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد، ولی زاده، صابر کاظمی، مبین نصری، سید محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو برابر برزیل قرار گیرد که به هنگام گرم کردن توپ بازیکن برزیلی با حضرت‌پور برخورد کرد و به دلیل مصدومیت آرمان صالحی جایگزین این لیبرو شد.

امین اسماعیل‌نژاد هم به دلیل بیماری گوارشی امکان حضور کامل در ترکیب تیم ملی والیبال ایران را نداشت و در این مسابقه هم همچون دیدار‌های گذشته در ترکیب اصلی قرار نگرفت.

تیم ملی والیبال برزیل هم با ترکیب ️برونو رزنده، دارلان سوزا، ریکاردو لوکارلی، هنریکه هونوراتو، لوکاس ساتکمپ، فلاویو گالبرتو و تالس هوس با سرمربیگری رنان دال زوتو برابر ایران به میدان رفت.

در ست نخست این دیدار ملی‌پوشان کشورمان با ارائه یک بازی خوب چند امتیاز اختلاف با حریف ایجاد کردند، اما در امتیاز ۸ برزیل اختلاف را از بین برده و باعث شد طلوع‌کیان وقت استراحت نخست خود را درخواست دهد، اما تاثیری نداشت و حریف دو امتیاز از ایران پیشی گرفت.

سرویس‌های دارلان سوزا و کسب دو امتیاز سرویس پیاپی باعث شد طلوع‌کیان بار دیگر وقت استراحت بگیرد تا شاید ایران امکان کاهش اختلاف امتیاز در پوئن ۱۴ بر ۱۲ را بیابد، اما این برزیل بود که با حملات موفق‌تر امتیازات را به ۱۸ بر ۱۲ رساند. در ادامه بازیکنان جوانی، چون مبین نصری تلاش‌هایی برای جبران پوئن‌های از دست رفته به خرج دادند و لحظاتی از مسابقه موفق بودند، اما در ادامه حریف با عملکرد بهتر بازی را به نفع خود پیش می‌برد.

تغییرات طلوع‌کیان در جهت بهبود روند بازی در ست نخست و تعویض صابر کاظمی با پوریا حسین خانزاده و محمد طاهر وادی با جواد کریمی برای چهار دریافته کردن بازی و بهبود توپ‌گیری هم تاثیری نداشت و در نهایت ست نخست با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به پایان رسید.

امیرحسین اسفندیار که در ست نخست با نظر طلوع‌کیان وارد زمین شد در ست دوم هم در ترکیب تیم باقی ماند و برزیل نخستین امتیاز این ست را از آن خود کرد، اما در ادامه دو تیم نسبتا پایاپای پیش رفتند. اختلاف امتیاز با حریف به مرور بیشتر شد و در نهایت در امتیاز ۱۱ بر ۵ طلوع‌کیان درخواست استراحت داد تا توصیه‌هایی به بازیکنان داشته باشد.

در این ست حملات اول ملی‌پوشان در زمین حریف نمی‌خوابید و در توپ‌گیری توپ‌های برگشتی مشکل داشتند. در حالی که برزیلی‌ها با عملکرد خوب در سرویس و توپ‌گیری داخل میدان اختلاف را به ۱۲ بر ۸ رساندند. در ادامه ایران با بهبود نقاط ضعف اختلاف پوئن را در عدد ۱۴ به یک امتیاز رساندند و سرمربی برزیل ناچار به درخواست وقت استراحت شد. عملکرد خوب صابر کاظمی امتیازات با حریف را در عدد ۱۵ مساوی کرد و در ادامه هم ملی‌پوشان عملکرد خوبی داشتند، اما در امتیاز‌های پایانی حریف با استفاده از تجربه خود نتیجه را ۲۵ بر ۲۰ به نفع خود به پایان رساند.

در ست سوم بار دیگر امتیاز نخست از آن برزیلی‌ها شد و در ادامه ایران ۲ بر ۲ امتیازات را مساوی کرد. در این ست که مهدی جلوه جایگزین سید محمد موسوی شده بود، طلوع‌کیان در امتیاز ۵ بر ۲ وقت استراحت گرفت تا شاید صحبت‌های مسعود آرمات بتواند بازیکنان را به بازی برگرداند.

در ادامه اختلاف امتیاز ملی‌پوشان با حریف کاهش یافته و به یک پوئن فاصله در عدد ۷ رسید، اما این فاصله زمان زیادی دوام نیاورد و برزیلی‌ها خیلی سریع امتیازات را ۱۰ بر هفت کردند. امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی و مبین نصری در این ست در ترکیب قرار گرفتند و تیم ملی کشورمان توانست در امتیاز ۱۴ با برزیل برابر شود و تا امتیاز ۱۹ این تساوی پوئن ادامه داشت تا این که برزیلی‌ها دو امتیاز پیش افتاده و طلوع‌کیان را وادار به درخواست وقت استراحت کردند. وقت به موقع بود و اختلاف پوئن به یک امتیاز رسید و این بار سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد، اما این موضوع تاثیری بر عملکرد ایران نداشت و در امتیاز ۲۲ با ویدیوچک به موقع سرمربی ایران دو تیم مساوی شدند. علی‌رغم تلاش ملی‌پوشان در نهایت این ست نیز ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل شد تا میزبان سه بر صفر فاتح این میدان باشد.

ولادیمیر سیمونوویک از سوئیس به عنوان داور اول و هونگوورا مچان والتر از پرو به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

تماشاگران برزیلی پیش از آغاز بازی وارد سالن شده و تمامی صندلی‌های سالن را پر کردند تا این مسابقه با تشویق یکپارچه تیم میزبان دنبال شود. این دیدار ۹۲۴۹ تماشاگر داشت که رکورد جدیدی در این مسابقات ثبت شد و تا کنون این تعداد تماشاگر برای بازی حضور نیافته بودند.

در دیدار‌های قبلی برزیل برابر حریفان، ۸۸۵۴ تماشاگر در دیدار با کوبا، ۸۹۵۴ نفر در مسابقه با آلمان و ۹۱۲۵ تماشاگر در دیدار جمهوری چک ثبت شده بود.

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در طول تاریخ ۲۰ بار به مصاف یکدیگر رفتند و این بیست و یکمین جدال دو تیم بود که هجدهمین برد برزیل را رقم زد.

آخرین رویارویی دو تیم نیز در قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ بود که تیم ایران همانند این دیدار سه بر صفر مغلوب شد.

مردان برزیل با ۱۴ دوره حضور در بازی‌های المپیک ۶ مدال شامل سه طلا و سه نقره مسابقات والیبال این رویداد مهم جهان را در گنجینه افتخارات خود دارند و امسال برای پانزدهمین حضور در المپیک محکوم به برد ایران بودند.

زردپوشان والیبال این کشور همچنین سابقه حضور در ۱۷ دوره رقابت‌های قهرمانی مردان جهان دارند که در هفت دوره روی سکو رفته‌اند. سه مدال طلا و قهرمانی، سه نایب قهرمانی و یک مدال برنز ره‌آورد والیبال برزیل از رقابت‌های جهانی است.

حضور در ۱۲ دوره جام جهانی از سال ۱۹۶۹ تاکنون نیز از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال برزیل است که سه مقام قهرمانی و سه مدال برنز به دست آورده است.

همچنین ۱۰ جام قهرمانی، هفت مدال نقره و چهار مدال برنز لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در گنجینه افتخارات تیم ملی والیبال مردان برزیل که بزرگترین گنجینه افتخارات جهان است، وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی