تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
زیدآبادی مطرح کرد

جمهوری اسلامی باعث شد «نرگس محمدی» نوبل بگیرد/ زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد کنید

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار در واکنش به اعتراض وزارت خارجه جمهوری اسلامی به اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی نوشت: «اگر نرگس محمدی زندانی نمی‌شد آیا جایزه صلح نوبل به او تعلق می‌گرفت؟ اگر بیرون از زندان بود، آیا واقعا تهدیدی علیه امنیت کشور بود؟ زمینه‌ساز واقعی اعطای این جایزه به خانم محمدی در حقیقت خودِ جمهوری اسلامی بوده است! حال چرا چیزی را که خود مسبب و زمینه‌سازش بوده است، محکوم می‌کند؟»

کد خبر: ۱۵۶۷۶۸
۰۸:۳۸ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲

جمهوری اسلامی باعث شد «نرگس محمدی» نوبل بگیرد/ زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد کنید

دیدارنیوز: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی به موضع‌گیری جمهوری اسلامی درخصوص اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی فعال حقوق بشر واکنش نشان داد.

زیدآبادی در مطلبی با عنوان «خودکرده را تدبیر نیست!» در صفحه اجتماعی خود نوشت: «وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی را محکوم کرده است! اگر نرگس محمدی زندانی نمی‌شد آیا جایزه صلح نوبل به او تعلق می‌گرفت؟ اگر بیرون از زندان بود، آیا واقعا تهدیدی علیه امنیت کشور بود؟

مطلب مرتبط:

واکنش جمهوری اسلامی به جایزه نوبل نرگس محمدی؛ محکوم می‌کنیم!

پاسخ هر دو پرسش روشن است. بنابراین، زمینه‌ساز واقعی اعطای این جایزه به خانم محمدی در حقیقت خودِ جمهوری اسلامی بوده است! حال چرا چیزی را که خود مسبب و زمینه‌سازش بوده است، محکوم می‌کند؟

مادامی که شهروندانی به دلیل اظهارنظر یا فعالیت سیاسی معمول و مرسوم در بسیاری از کشورها، محکوم و زندانی شوند، طبیعی است که این جایزه‌ها هم یکی پس از دیگری از سوی نهاد‌های مختلف بین‌المللی به فعالان سیاسی و اجتماعی و مدنی زندانی اعطا شود. اگر از این جوایز ناراحتید، زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد کنید. از قدیم گفته‌اند خودکرده را تدبیر نیست!»

مطلب مرتبط:

«نرگس محمدی» برنده جایزه صلح نوبل شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی