تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنگنای ۲۲ با عضو حزب اتحاد ملت؛ روایت روزگار له‌شدگان

سعید شریعتی: فرزندان ما رویا ندارند/ حال و روز ایران خوب نیست

در دومین برنامه از فصل سوم تنگنا، حامد شجاعی میزبان سعید شریعتی فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بوده و درباره نسل جوان سیاسی ایران در این سال‌ها پرسیده است.

کد خبر: ۱۵۶۷۴۵
۱۷:۴۸ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲

تنگنا سعید شریعتی

 

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: سعید شریعتی، متولد ۱۳۵۱، دانش‌آموخته مهندسی مکانیک و دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد است. وی سابقه فعالیت رسانه‌ای در برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور در دهه‌های هفتاد و هشتاد را داراست و در عین حال از دوران دانشجویی با عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی خود را آغاز کرد. سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، تا زمان توقف فعالیت‌های آن حزب بود و پس از پشت سر گذاشتن دوران فترت فعالیت‌های تشکیلاتی در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، از بدو تاسیس حزب اتحاد ملت در سال ۹۴ به عضویت شورای مرکزی این حزب متعلق به جناح اصلاح‌طلب درآمد.

ویدیو این قسمت از تنگنا را اینجا و در کانال یوتیوب و آپارات دیدار ببینید

شریعتی خود را متعلق به نسلی می‌داند که برای پیگیری رویاهایشان در کنار نسل انقلابی با رویاهایی متفاوت قرار گرفتند؛ بدان امید که علاوه بر احیای رویاهای آن نسل، امکان تحقق رویاهای خودشان را هم فراهم کنند. نسلی که در دوران نوجوانی‌اش، تحت تاثیر شرایط ناشی از جنگ با عراق و درگیری‌های گسترده داخلی میان انقلابیون سابق که حالا تبدیل به رقیب یا حتی دشمنان یکدیگر شده بودند، مفهوم فقدان عزیزان و از دست دادن دوستان و رفقا را با تمام وجود درک می‌کرد. نسلی که به تعبیر شریعتی میان نسل‌های قبل و بعد خود له شد و تا به خود آمد گرفتار بحران میانسالی در زندگی شخصی و اجتماعی خود گشت.

روایت سعید شریعتی از روزگار سپری‌شده این نسل له‌شده را در تنگنای بیست و دوم ببینید.

تنگنا سعید شریعتی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی