تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اعضای دولت چه گفتند؟/ «برخی مجریان توبیخ شده‌اند»

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوازدهم مهر ۱۴۰۲ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

کد خبر: ۱۵۶۷۰۸
۱۳:۲۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

اعضای دولت چه گفتند؟/ «برخی مجریان توبیخ شده‌اند»

دیدارنیوز: صحبت‌های محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی، جواد اوجی وزیر نفت، محسن منصوری معاون اجرایی رییس‌جمهور، رضامراد صحرایی وزیر آمورش و پرورش، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت را می‌توانید بخوانید.

توضیحات اسلامی درباره بازرسان «اخراج‌شده» آژانس انرژی اتمی

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی درباره اخراج چند بازرس آژانس انرژی اتمی از ایران، اظهار کرد: کسی اخراج نشده است. بازرسان تبعه سه کشور اروپایی که مرتب رفتار سیاسی تند علیه جمهوری اسلامی دارند را از لیست حذف کردیم. اصلاً سه یا چهار نفر از آنان چندین سال است به ایران نیامده‌اند. آژانس انرژی اتمی ۱۲۷ بازرس تأییدشده در ایران دارد و این چند نفر، عددی نسبت به کل بازرسانی که در ایران دارد، نیست.

واکنش وزیر نفت به ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان

جواد اوجی وزیر نفت درباره اخبار مربوط به ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان و ارتباط آن با بابک زنجانی، گفت: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست بلکه مربوط به شرکت خصوصی است که مدتی هم این دکل رها بوده است.

وی همچنین با اعلام اینکه در این دو سال ۴ میدان نفتی و گازی کشف شده است، افزود: میدان گازی چشمه شور در خراسان رضوی، میدان نفتی هیرکان در گلستان، میدان نفتی تنگوه و میدان نفتی گناوه در بوشهر کشف شده اند. بالغ بر ۲/۶ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع یعنی هم نفت و گاز قابل استحصال کشف شده است.

دولت احداث ورزشگاه جدید را سریع و انقلابی دنبال می‌کند

محسن منصوری معاون اجرایی رییس‌جمهور با بیان این‌که «در دولت مسئله احداث ورزشگاه جدید را سریع و انقلابی دنبال می‌کنیم»، گفت: زمین محل احداث ورزشگاه جدید تهران را در کمتر از یک ماه شناسایی کردیم و اکنون در مرحله بررسی شرکت مشاور و پیمانکار اجرایی هستیم.

وی افزود: این سرعتی که در احداث ورزشگاه جدید می‌بینید از باب دستور رییس‌جمهور و مصوبه هیات وزیران است. دولت سیزدهم، دولت صادق‌الوعد است و نهضت اتمام پروژه‌های عمرانی را دنبال می‌کند.

بی‌قانون، نمی‌تواند در حوزه‌های قانونی فعالیت کند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که تکلیف روناک یوسفی بازیگری که علیه نظام تبلیغ کرد چیست، پاسخ داد: هر کس به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد طبیعتا نمی‌تواند در حوزه‌های قانونی فعالیت کند مگر رفع مانع شود. ما این موضوع را محکم بیان کرده‌ایم و همچنان بر آن تاکید داریم.

شرح مصوبات اخیر دولت از زبان سخنگو

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ضمن تشریح مصوبات اخیر جلسات هیئت وزیران خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه‌ای به تصویب رسید. این آیین نامه در حداکثر میزان ممکن، سیاست‌های کلی انتخابات در چارچوب قانون مصوب مجلس را مورد بازیابی قرار داد و فرایند‌های اجرایی را با سیاست‌های کلی و قانون انتخابات متناسب‌سازی کرد تا فرایند اجرای انتخابات تسهیل شود.

بیش از ۱۰۰ نفر دو شیفت به اعتراضات معلمان رسیدگی می‌کنند

رضامراد صحرایی وزیر آمورش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره رتبه بندی معلمان گفت: ما گفتیم رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات را تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف می‌کنیم. رتبه بندی چندین مرحله دارد و یک مرحله در شهرستان‌ها و مناطق تعیین تکلیف شده و ما رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات را در شهریورماه شروع و در مهرماه پرداخت کردیم، ولی این فرایند، فرایند دایمی و پیوسته ماست. امروز رتبه بندی جزیی از فرایند تعلیم و تربیت شده و به طور پیوسته درگیر آن هستیم.

وی افزود: توصیه می‌کنم مکانی که برای رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی در دبیرستان البرز درست شده را بازدید کنید. بیش از ۱۰۰ نفر به صورت دو شیفت در حال بررسی نظرات معلمان و اعتراضاتشان هستند و ماهی ۵۰ الی ۶۰ هزار حکم صادر می‌شود.

۴ میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته اند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد که تا این لحظه ۴ میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته اند و تا پایان سال این رقم به ۸ میلیون خانوار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه گسترش فیبر نوری اکنون در بیش از ۱۵۰ شهر کار آغاز شده است، افزود: در حدود ۷۰ شهر نیز کار به اتمام رسیده است. در ۵۰۰ شهر نیز مقدمات انجام کار یعنی توافق با شهرداری‌ها و مدیریت شهری صورت گرفته است. اکنون حدود ۴ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند. این امکان فراهم است برای آنان تا از این شبکه استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تا پایان سال نیز ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند. یک اتفاق بسیار بزرگی است.

دولت در بحث شفافیت پیشرو بوده است

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه در ارتباط با بحث شفافیت دولت پیشرو بوده است، گفت: در بحث شفافیت، دولت قبل از اینکه کسی بخواهد، در حوزه‌هایی که نیاز به شفافیت بوده، اقدامات لازم را انجام داده است. ممکن است در جا‌هایی و در برخی از مراکز و بخش‌های کشور ملاحاظاتی در بحث شفافیت داشته باشند، که خودشان باید پاسخ بدهند، اما در حوزه دولت اینگونه نیست.

۴ ایستگاه جدید متروی تهران افتتاح می‌شود

علیرضا زاکانی شهردار تهران از افتتاح ۴ ایستگاه مترو و ۸.۵ کیلومتر خط مترو طی هفته آتی خبر داد و گفت: در هفته پیش رو احداث یک خط جدید مترو نیز آغاز می‌شود.

برخی مجریان صداوسیما توبیخ شده‌اند

پیمان جبلی رئیس صداوسیما گفت: درباره برخی حاشیه سازی مجریان صداوسیما در فضای مجازی، اظهار کرد: ساماندهی فعالیت چهره‌ها مورد توجه صداوسیما قرار گرفته است؛ البته این اقدامات صرفا سلبی نیست بلکه اقدامات ایجابی هم هست، از جمله اینکه به استعداد‌های جدید میدان داده شده که یکی از آن‌ها راه‌اندازی مرکز سیمرغ برای احیای ساختار‌های فراموش شده مثل تله تئاتر است که تله تئاتر و نمایش رادیویی بهترین فرصت برای شناخت چهره‌های جدید است.

وی افزود: به برخی مجریان صداوسیما که به قوانین و ضوابط بی توجه بودند، تذکر داده شده و حتی برخی هم توبیخ شده‌اند. در مورد چهره‌ها تابع مصوبات کارگروه چهره‌ها هم هستیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی