تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
هر زمان تحریم‌ها لغو شد، همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم

اسلامی: حذف ۳ تا ۴ بازرس عددی نیست

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید که حذف ۳-۴ بازرس از بین ۱۲۷ بازرس تایید شده عددی نیست و هر زمان تحریم‌ها لغو شود، همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم.

کد خبر: ۱۵۶۶۹۷
۱۱:۱۷ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

اسلامی: حذف ۳ تا ۴ بازرس عددی نیست

دیدارنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: از روز اول به آژانس گفتم قرائت شما از برجام ICPOA است نه JCPOA و این برنامه را مختص ایران می‌بینید به همین خاطر تعهدات خود را انجام نمی‌دهید؛ در نتیجه ما هم هر زمان که تحریم‌ها لغو بشود، همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز در جمع خبرنگاران درخصوص تحرکات و ادعا‌های اخیر سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران و حذف اسامی بازرسان این کشور، گفت: بازرسی اخراج نشده است، ما بازرس‌های تبعه ۳ کشور اروپایی را مرتب رفتار سیاسی تند علیه جمهوری اسلامی دارند را از لیست حذف کردیم. اصلا ۳ یا ۴ نفر از این افراد چندین سال است که به ایران نیامده اند؛ آژانس ۱۲۷ بازرس تایید شده در ایران دارد و این چند نفر نسبت به این تعداد بازرس اصلا عددی نیست.

وی ادامه داد: این‌ها رفتار سیاسی و عملیات روانی است که انجام می‌دهند، فشارشان بر این است که ایران یکطرفه همه مفاد برجام را اجرا کند و آن‌ها هیچگونه از تعهدات خود را انجام ندهند.

اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون رفع تحریم‌ها در ماه اکتبر، ابراز داشت: صراحت متن برجام مشمول زمان است که به طور طبیعی بایستی بپذیریم که آن تحریم‌ها دیگر نباید تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با گزارش اخیر آژانس مبنی بر عدم همکاری مورد انتظار از جانب ایران، ابراز داشت: ایشان نوشته است که همکاری ایران مطابق با انتظار نیست، انتظاری که بیان می‌کنند انتظار برجام است. آن‌ها به برجام عبارتی که عنوان می‌کنند JCPOA از روز اول من به آن‌ها گفتم قرائت شما از برجام ICPOA است در واقع برنامه را مختص ایران می‌بینید. بنابراین، چون که نمی‌خواهید ملحق شوید و تعهدات را انجام دهید ما هم بخش‌هایی از تعهدات را اجرا نمی‌کنیم. ما هر زمان که تحریم‌ها لغو بشود، همه مفاد برجام را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: در برجام موارد ادعایی و اتهامی تحت عنوان PMD بسته شده و موضوعی که بسته شده، دیگر بسته شده است، برجام یک معامله است و هر معامله وظایفی برای طرفین ایجاد می‌کند. یکی از خروجی‌ها بسته شدن PMD و برداشتن تحریم‌ها بوده است. حالا اینکه دوباره بیایند از داخل آن مکان اطلاعات دربیاورند و فشار ایجاد کنند همان جریان سازی و رفتار سیاسی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی