تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

احتمال طغیانی‌شدن رودخانه‌ها و سیل در استان‌های شمالی

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور از احتمال وقوع بارش‌های شدید و طغیانی شدن رودخانه‌ها در شمال و شمال غرب کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ مهرماه احتمال وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور وجود دارد.

کد خبر: ۱۵۶۶۹۲
۱۰:۲۷ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

احتمال طغیانی‌شدن رودخانه‌ها در شمال و شمال غرب ایران

دیدارنیوز: احتمال وقوع بارش‌های شدید و طغیانی شدن رودخانه‌ها در شمال و شمال غرب کشور وجود دارد.

سخنگوی صنعت آب کشور نسبت به احتمال وقوع مقادیر بالای بارش در استان‌های شمالی و شمال‌غرب کشور و جاری شدن سیلاب در این استان‌ها در روز‌های ۱۲ و ۱۳ مهر ماه هشدار داد.

فیروز قاسم‌زاده، در این خصوص گفت: بر اساس نتایج مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی و هشدار‌های صادره از سوی سازمان هواشناسی و تحلیل سامانه بارشی فعال در نوار شمالی کشور، طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ مهرماه احتمال وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی دارای حساسیت بوده و در سطح هشدار برای وقوع سیلاب قرار دارند، ادامه داد: استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، خراسان رضوی و بخش شمالی استان سمنان نیز شاهد بارش‌های رگباری خواهند بود.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه شدت وقوع بارش در برخی ساعات در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بالا خواهد بود، نسبت به افزایش ناگهانی دبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها هشدار داد و از احتمال وقوع خسارت‌های جانی و مالی خبر داد.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان کرد: بر همین اساس از هموطنان که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند و یا ساکن هستند و همچنین گردشگران که در این روز‌ها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها را دارند، تقاضا می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه این افراد نشود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: عدم انجام هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مراقبت از کارگاه‌های فعال در داخل رودخانه، عدم توقف و نصب چادر‌های مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها و حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عدم حضور و تردد در جاده‌های کوهستانی، عدم تردد و توقف افراد و ماشین‌آلات در رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در عرض جریان‌های سیلابی و نیز اجتناب از توقف برای نظاره یا تصویربرداری از سیل، مواردی است که باید رعایت شود.

وی تأکید کرد: در این خصوص، باید به هشدار‌های سازمان هواشناسی کشور، هشدار‌های ستاد مدیریت بحران استان‌ها و مأموران دستگاه‌های متولی بحران در هنگام وقوع سیل، توجه جدی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی