تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع «باشت»

جنگل‌ها و مراتع منطقه سخت گذر پیچاب از توابع شهرستان باشت از دیروز عصر (دوشنبه) طعمه حریق شده و بعد از ۲۴ ساعت همچنان در آتش می‌سوزد.

کد خبر: ۱۵۶۶۶۸
۱۷:۲۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲

آتش‌سوزی گتسرده در جنگل‌ها و مراتع «باشت»

دیدارنیوز: جنگل‌ها و مراتع باشت بعد از ۲۴ ساعت همچنان در آتش می‌سوزد.

عصر روز دوشنبه ۱۰ مهرماه آتش به جان جنگل‌ها و مراتع منطقه پیچاب باشت افتاد و همچنان به دلیل سخت گذر بودن منطقه و وزش شدید باد در آتش می‌سوزد و هر لحظه بر شعله‌های آتش افزوده شده و فوران می‌کند و در صورت عدم اعزام بالگرد به منطقه امکان بحران وجود دارد.

نادر گرامی، فرماندار شهرستان باشت با تایید این خبر گفت: دیروز عصر جنگل‌ها و مراتع ده‌بال و گردنه السون منطقه سخت گذر پیچاب از توابع بخش مرکزی طعمه حریق شد و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ دقیقه بامداد امروز ۱۱ مهرماه به صورت پیامکی فراخوان نیرو‌های دستگاه‌های عضو ستاد بحران و فرمانداری اعلام و به سختی برخی نیرو‌ها به محل آش‌سوزی اعزام شدند.

گرامی تاکید کرد: به دلیل تاریکی هوا و شرایط نامناسب، سخت گذر بودن و وجود علف‌های خشک و پرپرشت امکان اعزام نیرو‌ها در شب گذشته وجود نداشت و در نهایت اعزام نیرو‌ها از ساعت چهار امروز انجام شد.

فرماندار شهرستان باشت با اشاره به اینکه هنوز دلیل آتش‌سوزی و میزان خسارت مشخص نیست، افزود: در شرایط فعلی مهار آتش‌سوزی برای ما اولویت است.

پیگیری‌ها برای ارتباط با جاویدبخت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بی‌نتیجه ماند و گفته می‌شود وی در شهر سی‌سخت در آیین تشییع و خاکسپاری پدر یکی از کارکنان منابع طبیعی حضور دارد.

به گفته جمعی از مردم منطقه اگر این آتش مهار نشود به سمت کوه لار پیش روی خواهد کرد و مهار آن سخت‌تر خواهد شد.

از مردم، مسئولان و دوستداران طبیعت در شهرستان‌های همجوار به ویژه گچساران و چرام برای مهار آتش درخواست کمک شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی