تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

انتقاد رئیس‌جمهور مکزیک از آمریکا؛ حمایت نظامی از اوکراین «غیرمنطقی» است

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک حمایت نظامی آمریکا از اوکراین را غیرمنطقی عنوان کرد و خواستار کمک واشنگتن به کشورهای آمریکای لاتین شد.

کد خبر: ۱۵۶۶۴۹
۱۰:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲

انتقاد رئیس‌جمهور مکزیک از حمایت نظامی آمریکا از اوکراین

دیدارنیوز: آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک، روز دوشنبه کمک‌های نظامی ایالات‌متحده به اوکراین را «غیرمنطقی» توصیف کرد و از واشنگتن خواست تا به جای آن، منابع بیشتری را برای کمک به کشور‌های آمریکای لاتین اختصاص دهد.

اوبرادور مدتهاست که از ایالات متحده خواسته است تا بودجه بیشتری را صرف کمک به توسعه اقتصادی در آمریکای مرکزی و منطقه دریای کارائیب کند تا از بار فشار‌های مهاجرتی کاسته شود.

او گفت که فقط ببینید که ایالات متحده آمریکا «چه میزان [بودجه کمک]برای جنگ اوکراین در نظر گرفته است؟ ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برای جنگ. این غیرمنطقی‌ترین چیزی است که می‌توان تصور کرد.»

لوپز اوبرادور رویکرد چپگرایانه دارد و به دنبال بی‌طرفی مکزیک در جنگ روسیه علیه اوکراین بوده و تا کنون از کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف انتقاد کرده است. او همچنین پیشنهاد مذاکرات صلح برای پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین را داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی