تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مجلس مطرح کرد

مردم خواهان شفافیت هستند؛ شورای نگهبان و مجمع تشخیص تصمیم بگیرند

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس روی مصوبه شفافیت ایستاده است، گفت که مردم خواهان شفافیت هستند و این شورای نگهبان و مجمع تشخیص هستند که باید تصمیم بگیرند.

کد خبر: ۱۵۶۶۴۴
۰۹:۳۵ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲

مردم خواهان شفافیت هستند؛ شورای نگهبان و مجمع تشخیص تصمیم بگیرند

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس گفت: مجلس روی مصوبه شفافیت ایستاده است و دیگر این شورای نگهبان و مجمع تشخیص هستند که باید بنشینند و تصمیم بگیرند.

رمضانعلی سنگدوینی، درباره سرنوشت مصوبه شفافیت قوای سه‌گانه و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است، گفت: مجلس روی مصوبه خود ایستاده است و دیگر این شورای نگهبان و مجمع تشخیص هستند که باید بنشینند و تصمیم بگیرند. مجلس شفافیت را تصویب کرده و فرستاده و این یعنی مجلس قبول کرده است.

نماینده گرگان و آق قلا تاکید کرد: روند بررسی قانون پس از تصویب مجلس، شورای نگهبان است و مواردی هم که نیاز دارد به هیأت نظارت مجمع تشخیص برود، باید اعلام شود. از سوی دیگر اگر اصلاحات و ایراداتی وجود دارد و مواردی باید تکمیل شود، به مجلس باز می‌گردد. اما در کل مصوبه‌ای تصویب شده است و نمایندگان به آن رأی داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ضمن قاطبه نمایندگان وقتی هنوز مصوبه در صحن تصویب نشده بود خودشان آرایشان را با شفافیت اعلام کردند خود من هم یکی از نمایندگانی بودم که گفتم رأیی که می‌دهیم را می‌توانیم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم و مشکلی ندارد.

این نماینده مجلس درباره این‌که چرا برخی از نهاد‌ها در برابر این مصوبه مجلس مقاومت می‌کنند، گفت: باید خودشان پاسخگو باشند. البته برای یکسری موارد امنیتی محدودیت گذاشته شده است هم مجلس و دولت و هم مجمع تشخیص این محدودیت‌ها را مدنظر دارند، اما در مجموع مردم خواهان شفافیت هستند.

وی بیان کرد: چه اشکالی دارد هنگامی که من به عنوان نماینده مردم در مجلس تصمیم می‌گیرم موکلینم هم بدانند یا مواردی که در دولت و دیگر جا‌ها بررسی می‌شود را بدانند. اما جا‌هایی که گفتند باید مسائل امنیتی لحاظ شود و شاید دشمن از آن سو استفاده کند حتما باید رعایت و توجه کنند. معتقدم باید مسیر طی شود و آن‌ها که در قضیه جلودار هستند، کمک کنند.

سنگدوینی گفت: باتوجه به این که یک عده زیادی از موکلین و مخاطبین در جامعه خواسته‌شان شفافیت است و زمان انتخابات سال ۱۳۹۸ این درخواست را داشتند، حال که از طرف ما مصوبه رفته است به نظر من باید با دید مثبت انشاالله تائید کنند تا برای آن‌ها که انتظار داشتند این مسئله قانون شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی