تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور

بارش و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در ۴ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق و تشدید فعالیت سامانه بارشی در چهار استان و وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر در شمال و جنوب کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۵۶۶۱۷
۱۶:۴۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

بارش و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۴ استان

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۳ مهر) خبر داد.

این شرایط جوی طی روز سه‌شنبه در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، چهارشنبه در گیلان، اردبیل و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و پنجشنبه در اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری از افزایش وزش باد شمال غربی ۳۲ تا ۳۸ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و دور از ساحل بیش از ۳ متر از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر شنبه (۱۳ تا ۱۵ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، خودداری از تردد شناور‌های سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناور‌های مسافربری در بنادر و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری را توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد ازافزایش وزش باد ۲۰ تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۱ تا ۲ متر و دور از ساحل بیش از ۲ متر از صبح چهارشنبه تا عصر پنجشنبه (۱۲ تا ۱۳ مهر) خبر داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران در دریای خزر و پنجشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان در دریای خزر مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره جوی آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناور‌های کوچک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی