تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بررسی دلایل شکست بزرگ در هانگژو

مجید جلالی: در مورد تیم امید، مدام در حال تکرار اشتباهات هستیم

از روز گذشته که تیم ملی امید ایران با شکست مقابل هنگ کنگ از رقابت‌های بازی‌های آسیایی حذف شد، دوباره تنور انتقادات از فدراسیون فوتبال داغ شده است.

کد خبر: ۱۵۶۵۹۱
۱۲:۴۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

مجید جلالی: در مورد تیم امید، مدام در حال تکرار اشتباهات هستیم

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: امیدهای ایران در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک، هنگ کنگ را با سه گل شکست داده بود اما در هانگژو برابر همین تیم شکست خوردند تا روند ناکامی‌های 23 ساله‌های ایران در ادامه‌دار باشد.

در سال‌های اخیر همواره رده‌های پایه، بدون برنامه ریزی درست و معمولا شتابزده و با عجله راهی رقابت‌های بین المللی شده‌اند. حتی گاهی پیش از اعزام، مربی تیم را عوض کردند ولی با وجود توقع بالا از تیم‌های پایه بخصوص در رده سنی امید،  این تیم هرگز انتظارات را برآورده نکرد. همیشه بعد از ناکامی امیدها نیز مدتی در این مورد صحبت می‌شود اما بعد از چند روز و تا تورنمنت بعدی، پرونده این تیم بسته می شود.

در همین رابطه با مجید جلالی صحبت کردیم که در دوره ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال، مربی تیم ملی جوانان بود و با برنامه بلند مدت در آن زمان، به دنبال کار اصولی در این رده سنی بود. او  درباره آن دوران گفت: در دوره ای که مربی جوانان بودم برنامه توسعه و پیشرفت فوتبال را نوشتم و ۸ منطقه را در کشور برای استعداد یابی طراحی کردیم. علاوه بر پیگیری در این مناطق، حتی به شهرهای کوچک هم سر می‌زدیم.

او ادامه داد: بازیکنانی مثل مهرداد اولادی، میلاد می‌داوودی و حنیف عمران‌زاده از همان دوران کشف شدند. آن زمان من حتی قرارداد کاری با فدراسیون نداشتم و در نهایت هم به باشگاه پاس رفتم.

از جلالی ‌در مورد علل ناکامی تیم ملی امید سوال کردیم، او پاسخ داد: هیچ وقت آسیب شناسی درستی از دلایل شکست تیم ملی امید نداشته‌ایم و برای همین است که باز هم همان اشتباهات را تکرار می کنیم. به شما قول می دهم با این روند، باز هم شکست خواهیم خورد.

او ادامه داد: یکی از نکات مهم در مورد تیم امید، موضوع مالکیت آن در دو ارگان دولتی یعنی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک است که این دو هیچ وقت به جمع‌بندی و وحدت‌نظر نمی‌رسند و در زمان شکست هم کسی ناکامی امیدها را گردن نمی گیرد!

وی افزود: در طول این سال‌ها همواره در این تیم مشکل سربازی بازیکنان و عدم همکاری باشگاه‌ها برای در اختیار قرار دادن بازیکنان‌شان را داشته و در مواقع حساس هم این دو مسئله به تیم ضربه زده است.

جلالی با اشاره به اینکه ما همیشه از مربیان بی‌تجربه در این رده سنی استفاده کردیم، گفت: عنایتی، مهدوی‌کیا، خاکپور، منصوریان،  مجیدی، پیروانی و بقیه بازیکنان بزرگ و بچه های خوب ایران هستند ولی برای مربیگری در این رده نيازمند تجربه بین المللی هستیم.

او ادامه داد: یک عده می‌گویند چرا کی‌روش در سال‌های حضورش در ایران به تیم های پایه نظارت نکرد و عده‌ای هم این اواخر، قلعه نویی را مقصر ناکامی امید می‌دانند، ولی من از این اظهار نظرها تعجب می‌کنم مشکل اصلی نداشتن ساختار مناسب است.

جلالی معتقد است که باید در کنار کمیته آموزش، مرکز توسعه فوتبال جوانان وجود داشته باشد و کمیته‌های آموزش، توسعه علوم مربیگری و توسعه تمرینات زیر نظر آن کار کند. او گفت: ما هیچ وقت نتوانستیم از یک مربی برنامه چهارساله بخواهیم تا پایان این زمان به او فرصت دهیم تا بتواند تیم‌های جوانان و نوجوانان را زیر نظر بگیرد. اینطوری نیاز به اردو کم می‌شود و باشگاه‌ها هم مشکلی ندارند و زمانی که قرار است بزرگسالی کنار تیم باشد نیز، انتخاب‌های بهتری صورت می گیرد.

جلالی در پایان گفت: در حال حاضر ما حدود ۴ میلیون بازیکن پایه در مدارس فوتبال کشور داریم که اصولی تمرین نمی کنند. تمرین ۱۲ ساله ها را به ۷ ساله می دهیم  و... از یک جایی به بعد برای آنکه این افراد به ثمر برسند باید زیر پوشش مرکز توسعه فوتبال جوانان قرار بگیرند و تا روزی که این برنامه ریزی نباشد با اینکه پتانسیل داریم ولی نتیجه نخواهیم گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی