تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز قانون‌گذاری توسط مخالفان دولت رخ داد

تظاهرات یک میلیون نفری در لهستان

شمار بسیار زیادی از حامیان جریان اپوزیسیون روز یکشنبه در پایتخت لهستان علیه دولت ناسیونالیست و عوام‌گرای حاکم بر این کشور تظاهرات کردند.

کد خبر: ۱۵۶۵۵۱
۲۰:۴۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲

تظاهرات یک میلیون نفری در لهستان

دیدارنیوز: حزب پوپولیست و ملی‌گرای «قانون و عدالت» به رهبری یاروسلاو کاچینسکی، به رغم تنش‌های موجود با اتحادیه اروپا و انتقاد‌هایی که به دلیل زیر سوال رفتن حاکمیت قانون در این کشور برانگیخته، همچنان با دست کم ۳۵ درصد آرا پیشتاز نظرسنجی‌ها است.

این تظاهرات گسترده که به گفته مسئولان شهرداری ورشو «حدود یک میلیون نفر» در آن شرکت داشتند، دو هفته قبل از برپایی انتخابات سرنوشت‌ساز پارلمانی در پایتخت لهستان برگزار شد.

فراخوان برپایی این تظاهرات که با هدف بسیج رای دهندگانِ مخالف دولت سازمان‌دهی شد از سوی دونالد توسک، نخست وزیر سابق و رهبر بلوک احزاب میانه‌رو در تشکلی سیاسی موسوم به «ائتلاف مدنی» صورت گرفته بود.

توسک که خود نیز در جمع تظاهرکنندگان حضور یافته بود برای تهییج بیشتر آن‌ها در ابتدای سخنانش گفت: «می‌خواهم به شما بگویم که ما بیش از یک میلیون نفر هستیم.»

او سپس مدعی شد که این «بزرگترین تظاهرات سیاسی در تاریخ لهستان» و «بزرگترین تجمع سیاسی در جهان امروز» است.

تظاهرات یک میلیون نفری در لهستان

این سیاستمدار برجسته و سرشناس لهستانی در ادامه او با حمله به حزب ناسیونالیست و عوام‌گری «قانون و عدالت» که قدرت را در این کشور در دست دارد تاکید کرد که «لهستان شایسته بهترین‌ها است.»

نخست وزیر سابق لهستان در حالیکه جمعیت پرشمار حاضر در این تظاهرات فریاد پیروزی سر می‌دادند خطاب به آن‌ها گفت: «ما اینجا هستیم تا در انتخابات ۱۵ اکتبر برنده شویم.»

تظاهرکنندگان که پرچم‌های لهستان و اتحادیه اروپا را در دست داشتند و نشان قلب کوچکی به رنگ‌های سفید و قرمز، را به عنوان نماد ائتلاف میانه‌رو‌ها، به سینه زده بودند، با فریاد‌هایی مخالفت خود را با سیاست‌های دولت اعلام کردند.

بسیاری از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی لهستان از جمله رهبران دیگر احزاب جریان اپوزیسیون این کشور نیز به این راهپیمایی بزرگ پیوستند.

تظاهرات یک میلیون نفری در لهستان

هنوز هیچ چیز قطعی نیست

بر اساس تازه‌ترین گزارش یک موسسه نظرسنجی در لهستان، حزب پوپولیست و ملی‌گرای «قانون و عدالت» به رهبری یاروسلاو کاچینسکی، به رغم تنش‌های موجود با اتحادیه اروپا و انتقاد‌هایی که به دلیل زیر سوال رفتن حاکمیت قانون در این کشور برانگیخته، همچنان با دست کم ۳۵ درصد آرا پیشتاز نظرسنجی‌ها است.

بر پایه همین مطالعه، تشکل موسوم به «ائتلاف مدنی» که دونالد توسک رهبری بلوک میانه‌رو‌ها را در آن به دست دارد، با حمایت ۲۷ درصدی رای دهندگان، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی