تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
دستگاه دیپلماسی باید در سیاست‌شان نسبت به طالبان تجدیدنظر کنند

وضعیت مهاجران افغانستانی/ نماینده مجلس: نگرانی مردم به حق است

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ساماندهی مهاجران افغانستانی به صورت جدی در حال پیگیری است، گفت: باتوجه به شرایط اخیری که در کشور به وجود آمده است و هجوم زیاد مهاجران که بعضا هم به صورت غیرقانونی وارد کشور ما می‌شوند، نگرانی‌هایی را برای مردم ما به وجود آورده که نگرانی‌های به حقی هم هست.

کد خبر: ۱۵۶۵۰۹
۰۹:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲

وضعیت مهاجران افغانستانی/ نماینده مجلس: نگرانی مردم به حق است

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آخرین وضعیتی که ما از روند حضور مهاجران افغانستانی در ایران در کمیسیون امنیت ملی بررسی کردیم خوشبختانه این حساسیت در وزارت کشور و وزارخانه‌های امنیتی وجود دارد. بحث ساماندهی‌شان به صورت جد پیگیری می‌شود، نکته مهم این است که انتظار داریم بین دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی بیشتری به وجود بیاید که ما یک سیاست واحدی را در این موضوع داشته باشیم تا نگرانی مردم بر طرف شود.

فداحسین مالکی، درباره بررسی آخرین وضعیت مهاجران افغانستانی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شرایط ۴ دهه افغانستان همیشه کشور ما، پاکستان و برخی از کشور‌های همسایه مهاجر‌پذیری و میزبان دوستان افغانی که همزبان و هم کیش ما هستند، بوده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط اخیری که در کشور به وجود آمده است و هجوم زیاد مهاجران که بعضاً هم به صورت غیرقانونی وارد کشور ما می‌شوند، نگرانی‌هایی را برای مردم ما به وجود آورده که نگرانی‌های به حقی هم هست.

سفیر سابق ایران در افغانستان بیان کرد: از آن طرف یک اتفاقاتی در این کشور رخ می‌دهد که قبل از حضور طالبان در کشور افغانستان سابقه نداشته است مثل کلیپی که علیه مردم ایران پخش می‌شود! من یک کلیپ مشاهده کردم بچه‌های کوچک افغان که دبستانی هستند و ذهن‌شان به این کار‌ها قد نمی‌دهد، حرف‌های ضدامنیتی و دینی می‌زنند! این‌ها مبین این واقعیت است یک جریانی در پشت صحنه و خارج از مرز‌ها در داخل افغانستان است و برخی را هدایت می‌کند تا چهره مردم افغانستان و آن‌هایی که سال‌ها در ایران بودند و زندگی کرده‌اند و با مردم ما به نوعی چفت شده‌اند را در ذهن مردم ایران بد کند.

وی با اشاره به این که باید دستگاه‌های امنیتی و سیاسی ما حساسیت بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: طبق آخرین وضعیتی که ما در کمیسیون امنیت ملی بررسی کردیم خوشبختانه این حساسیت در وزارت کشور و وزارخانه‌های امنیتی وجود دارد. بحث ساماندهی‌شان به صورت جد پیگیری می‌شود، نکته مهم این است که انتظار داریم بین دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی بیشتری به وجود بیاید که ما یک سیاست واحدی را در این موضوع داشته باشیم تا نگرانی مردم بر طرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دستگاه دیپلماسی ما در این خصوص نقش اساسی دارد، گفت: دستگاه دیپلماسی یا نماینده ویژه رئیس‌جمهور که اختیارات زیادی دارد باید در سیاست‌شان نسبت به طالبان که حاکمان فعلی افغانستان هستند، تجدیدنظر کنند، یعنی بدانند چه اتفاقاتی در کشور در حال رخ دادن است.

وی تاکید کرد: به صورت عینی مشاهده می‌شود بعضاً حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که ذهن مردم ایران و افغان تغییر پیدا کند. علیرغم این که سال‌های بسیاری تعداد زیادی از مردم افغانستان به دلایل شرایط آن کشور در کشور ما بودند و در بخش تولیدی و جا‌های دیگر مشغول به کار بودند و مشکل خاصی نبود، اما بعد از حضور حاکمان فعلی این حساسیت در کشور به وجود آمد. این حساسیت نه این‌که فقط در مردم ایران باشد بلکه در مسئولین هم به وجود آمده است که باید رسیدگی شود.

مالکی گفت: روند کاری که در حال حاضر وزارت‌خانه‌های کشور و اطلاعات و خارجه پیگیری می‌کنند روند خوبی است، اما باید تغییر نگاه در دستگاه دپیلماسی ما به وجود بیاید.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی