تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
وزیر خارجه واتیکان اعلام کرد

خطر جنگ هسته‌ای در بالاترین سطح است

پل ریچارد گلگر، وزیر خارجه واتیکان با اشاره به اینکه خطر جنگ هسته‌ای در بالاترین سطح است، گفت: کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای به جای انجام تعهدات خود در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به طور فزاینده‌ای به بازدارندگی متوسل می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۶۳۹۲
۱۸:۰۷ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲

خطر جنگ هسته‌ای در بالاترین سطح است

دیدارنیوز: وزیر خارجه واتیکان نسبت به افزایش خطر جنگ هسته‌ای به بالاترین سطح خود هشدار داد.

به نقل از تاس، «پل ریچارد گلگر»، وزیر خارجه واتیکان هشدار داد که کشور‌های هسته‌ای به طور روز افزون به سیاست‌های سرکوب اتکا می‌کنند و گفتگو با مخالفان را نمی‌پذیرند.

وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل افزود: «خطر جنگ هسته‌ای به بالاترین سطح خود در طول نسل‌های متمادی رسیده است که همراه با تهدید‌های غیرمنطقی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است رقابت تسلیحاتی نیز بی‌وقفه ادامه دارد و کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای به جای انجام تعهدات خود در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به طور فزاینده‌ای به بازدارندگی متوسل می‌شوند».

این مقام واتیکان تاکید کرد: «جامعه بین‌المللی باید برای تقویت امنیت از طریق حذف کامل تسلیحات هسته‌ای همکاری کند. سلاح‌های هسته‌ای احساس امنیت کاذبی مبتنی بر ذهنیت ترس ایجاد می‌کنند که پیامد‌های فاجعه بار انسانی و زیست محیطی به همراه خواهند داشت. خلع کامل سلاح‌های هسته‌ای نیازمند پاسخی جمعی بر اساس اعتماد متقابل است».

او همچنین با ابراز نگرانی نسبت به درگیری‌های جاری در اوکراین و وقوع دور جدید تنش‌ها بین ارمنستان و آذربایجان خواستار گفتگو برای حل اختلافات کنونی و جلوگیری از بروز درگیری‌های جدید در جهان شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی