تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

درمانگاه تامین اجتماعی لاهیجان و مشکل مردم برای دریافت خدمات درمانی

کد خبر: ۱۵۶۳۸۱
۱۴:۲۷ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲

 

درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان لاهیجان هر روز مملو از بیمارانی است که تحت پوشش این بیمه هستند .

این شهرستان سومین شهر پرجمعیت استان گیلان است و قطب گردشگری و ...

همانطوری در گزارش های قبلی اشاره کردم قطعا یک درمانگاه با ساعت کاری معین متناسب با نیاز بیمه شدگان این شهرستان پرجمعیت نیست. محمد ، مستمری بگیر تامین اجتماعی است می گوید: دخترم که کم توان ذهنی است برای درمان درد دندان او به دندانپزشکی مرکز درمانی مذکور مراجعه کردم پس از معاینه ی اولیه به سوی تصویربرداری فک و صورت ( مرکز خصوصی ) هدایت شدم .

 پس از تهیه ی عکس ،چند ریشه ی باقیمانده از دهان او خارج اما پس از چند روز صورت او دچار ورم شد. قطعا این ورم دلیلی جز عفونت نداشت .

امروز ناچار شدم برای درمان عفونت او مجدد به این درمانگاه مراجعه کنم پس از معاینه ی دخترم توسط دندانپزشک ، گفتند برای درمان عفونت او چاره ای جز تزریق آنتی بیوتیک نیست، اما برای من عجیب بود که داروخانه ی درمانگاه پنی سیلین نداشت و از سوی دیگر تزریقات این مرکز درمانی از تزریق پنی سیلین نیز خودداری می کند ...

این مشکل آقای محمد مستمری بگیر تامین اجتماعی باعث شد تا به آقای دکترابراهیمی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی زنگ بزنم ‌ایشان در جلسه بودند به شخصی که پاسخگوی تلفن ایشان بود مشکل را گفتم ایشان هم تایید کرد که مراکز درمانی تامین اجتماعی پنی سیلین را به بیماران تزریق نمی کند اما از اینکه داروخانه ی این درمانگاه پنی سیلین ندارد ایشان اظهار بی اطلاعی کردند .

از این شهروند لاهیجانی پرسیدم : وقتی چند ریشه دندان را کشیدند آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت تجویز نشد ؟ پاسخ داد: خیر ...اما وقتی خودم آثار لرزش دست و پا ، ورم صورت او را دیدم آموکسی سیلین ۵۰۰ را از داروخانه ها گرفتم و هر هشت ساعت به او دادم .

از ایشان پرسیدم : آیا از این مرکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی راضی است ؟ 

ایشان تبسمی کرد و گفت : بیش از سی سال پرداخت بیمه داشتم ، زمانی که بازنشسته شدم انتظار داشتم خدمات درمانی من و افراد تحت تکفل از صفر تا صد رایگان باشد، اما هم خدمات دندانپزشکی محدود است و هم امکانات داخل اتاق دندانپزشکان این مرکز قابل بررسی است . نمی دانم برای دندانپزشکی امکانات مناسبی وجود دارد؟ آیا همه ی اصول بهداشتی رعایت می شود ؟

 

درمانگاه تامین اجتماعی لاهیجان و مشکل مردم برای دریافت خدمات درمانی

 

مهم تر از همه چرا وقتی بیماری مراجعه می کند باید برای تهیه ی یک داروی ساده به داروخانه های بیرون هدایت شود؟ 

سوالاتی که باید مدیران سازمان تامین اجتماعی پاسخ بدهند.

 

✍سیدمحمد جعفرنژاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی