تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سفر قالیباف به آفریقای جنوبی

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور حضور در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس وارد فرودگاه واترکلوف در پرتوریا، آفریقای جنوبی شد و مورد استقبال رسمی مقامات پارلمانی این کشور قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۶۳۵۵
۱۰:۱۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲

سفر قالیباف به آفریقای جنوبی

دیدارنیوز: شامگاه شب گذشته (سه‌شنبه)، محمدباقر قالیباف وارد فرودگاه واترکلوف پرتوریا آفریقای جنوبی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر دیروز (سه‌شنبه ۴ مهر ماه) تهران را به مقصد کشور آفریقای جنوبی ترک کرده بود، شامگاه دیشب وارد فرودگاه واترکلوف در پرتوریا، آفریقای جنوبی شد و مورد استقبال رسمی مقامات پارلمانی این کشور قرار گرفت.

براساس این گزارش؛ هیأت پارلمانی ایران پس از مراسم استقبال، پرتوریا را به مقصد ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی و محل برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس ترک کردند.

به نقل از خانه ملت، هدف رئیس مجلس از این سفر سه روزه حضور در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس است که با موضوع «بهره مندی از چند جانبه‌گرایی و دیپلماسی پارلمانی برای تعمیق بریکس و مشارکت در تسریع اجرای توافقنامه تجارت آزاد آفریقا» برگزار می‌شود.

گفتنی است، هیأت عالی رتبه پارلمانی ایران با حضور در این مجمع پارلمانی به دنبال تقویت روابط پارلمانی قوی بین اعضای بریکس برای رفع چالش‌های مهم منطقه‌ای و جهانی از طریق دیپلماسی پارلمانی و تأثیرگذاری مثبت بر بحران‌های سیاسی یا اقتصادی مهم جهان هستند.

همچنین ارتقای توانایی‌های ساختاری گروه بریکس به منظور استفاده از ظرفیت‌های کشور‌های در حال توسعه برای تغییر مناسبات اقتصاد جهانی در راستای تقلیل وابستگی اقتصادی کشور‌های عضو به اروپا و آمریکا و تقابل با تحریم‌های غربی از جمله محور‌های مورد توجه هیأت پارلمانی کشورمان در نهمین مجمع پارلمانی بریکس است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی