تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی نوشت

تعرض به حریم خصوصی شهروندان!

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در واکنش به خبر دستگیری ۱۰ زن و مرد به دلیل برگزاری مهمانی مختلط در یکی از روستا‌های تفرش نوشت: «خصوصی‌تر از خانه‌های مردم هم مگر جا و محلی هست؟ به حکومت چه مربوط است که شهروندان در چاردیواری منزل خود به چه کاری مشغولند که مامورانش شبانه بر آنان شبیخون می‌زنند و حاضران را دستگیر می‌کنند؟ ایجاد هراس و اضطراب و ناامنی برای مردم در محیط‌های بسته، نامش اگر دخالت در امور خصوصی مردم نیست، پس چیست؟»

کد خبر: ۱۵۶۳۴۰
۱۹:۵۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲

تعرض به حریم خصوصی شهروندان!

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی به دستگیری ۱۰ زن و مرد به دلیل برگزاری مهمانی مختلط در یکی از روستا‌های تفرش واکنش نشان داد.

احمد زیدآبادی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «خبرگزاری فارس از دستگیری ۱۰ زن و مرد به دلیل برگزاری مهمانی مختلط در یکی از روستا‌های تفرش خبر داده است! مگر عموم مسئولان و نهاد‌های حاکم مدعی نیستند که حکومت دخالتی در امور خصوصی شهروندان نمی‌کند و فقط اگر به قول آنان "فسق و فجوری" در ملأعام و در حوزهٔ عمومی صورت گیرد با آن برخورد می‌شود؟

خصوصی‌تر از خانه‌های مردم هم مگر جا و محلی هست؟ به حکومت چه مربوط است که شهروندان در چاردیواری منزل خود به چه کاری مشغولند که مامورانش شبانه بر آنان شبیخون می‌زنند و حاضران را دستگیر می‌کنند؟ ایجاد هراس و اضطراب و ناامنی برای مردم در محیط‌های بسته، نامش اگر دخالت در امور خصوصی مردم نیست، پس چیست؟

آن کسانی که دستور اینگونه شبیخون‌ها را می‌دهند و یا از این قبیل هراس‌افکنی‌ها حمایت می‌کنند، اگر با مفاهیم مربوط به تفکیک حوزهٔ خصوصی از عمومی آشنایی ندارند، آیا آیه "لاتجسّسو" (لا تجسّسوا) هم به گوش‌شان نخورده است؟ جاسوسی در امور خصوصی مردم یکی از گناهان بزرگ است، بعد در کشور ما این گناه بزرگ را عده‌ای تحت عنوان اجرای شریعت مرتکب می‌شوند و هیچ مسئولی هم خم به ابرو نمی‌آورد و تشری به آن‌ها نمی‌زند!

مگر دین و شریعت بازیچه‌اند که به اسم آن‌ها بتوان حریم خصوصی شهروندان را مورد تجسس و تعرض قرار داد؟»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی