تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مسوولان کجا هستند؟

جدال مردم با بلایای طبیعی

مریم شاهسمندی درباره سیل ویرانگر در آستارا و طوفان شدید و محرومیت‌ها در سیستان و بلوچستان به انتقاد از عملکرد مسوولان پرداخت و نوشت: «در حالی که مسوولان به فکر الواح گلی باز پس گرفته شده از امریکا هستند مردم آستارا در پی سیل روز‌های اخیر با مشکلات معیشتی مواجه‌اند و مردم سیستان به دلیل طوفان زندگی‌شان مختل شده است و هیچ‌کس هم به دادشان نمی‌رسد.»

کد خبر: ۱۵۶۲۸۰
۲۱:۰۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

جدال مردم با بلایای طبیعی

دیدارنیوز: «با بلایای طبیعی نمی‌توان جنگید، اما می‌توان شرایطی را فراهم کرد که مردم کمترین آسیب را در این بین ببینند البته اگر تدبیری اندیشیده شده باشد که در تمامی این اتفاقات جای تدبیر مسوولان خالی است.»

مریم شاهسمندی در روزنامه تعادل نوشت: «هنوز مردم آستارا درگیر عواقب سیلی هستند که هفته گذشته خانه و کاشانه‌شان را با خود برد و حالا مردم سیستان و بلوچستان با طوفان گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کنند.

طوفانی با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت که تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر را راهی بیمارستان‌ها کرده و بر اساس آمار‌های رسمی جان ۳ نفر را هم گرفته است. مردمی محروم که با دست خالی باید به جنگ بلایای طبیعی بروند و البته هیچ کسی هم نیست که آن‌ها را از این وضعیت نجات بدهد. بیمارستان‌ها از کسانی که به دلایل متعدد مانند مشکلات تنفسی و قلبی و چشمی به این مراکز مراجعه کرده‌اند پر شده است.

امکان خدمات دهی به تمامی افراد به‌طور مناسب وجود ندارد. در واقع سیستان و بلوچستان همان استانی است که از بسیاری امکانات محروم است. خشکسالی بیش از همه برای این استان خرابی و نابودی به ارمغان آورده است. سال‌هاست که مردم سیستان و بلوچستان با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند. سال‌هاست که این مردم برای تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه‌اند که باعث شده حتی کودکانشان هم در خطر باشند و تعداد بچه‌هایی که دست خود را برای برداشتن آب از دست داده‌اند هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

با بلایای طبیعی نمی‌توان جنگید، اما می‌توان شرایطی را فراهم کرد که مردم کمترین آسیب را در این بین ببینند البته اگر تدبیری اندیشیده شده باشد که در تمامی این اتفاقات جای تدبیر مسوولان خالی است همانطور که در سیل آستارا و دیگر حوادث طبیعی خالی بوده است. اولین واکنش همیشه غافلگیر شدن است. یا شدت بارش‌ها از آن چیزی که پیش بینی شده بیشتر بوده یا سرعت طوفان. فرقی نمی‌کند این مردم هستند که به تنهایی باید در ساعات و روز‌های اولیه حوادث طبیعی با دست خالی به جنگ این بلایا بروند تا مسوولان در فرصت مناسب بتوانند چاره‌ای بیندیشند که البته همیشه علاج واقعه بعد از وقوع اتفاق می‌افتد و کسی به قبل از آن فکر نمی‌کند. این روز‌ها نفس کشیدن برای مردم سیستان و بلوچستان سخت شده است.

زندگی شان مختل شده و این در حالی است که بسیاری از افراد برای تامین معیشت خود مجبورند روزانه کار کنند در غیر این صورت نمی‌توانند هزینه‌های زندگی شان را تامین کنند. وضعیت در سیستان قرار است تا روز دوشنبه به همین شکل ادامه داشته باشد البته طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی ممکن است مدت زمان طوفان افزایش پیدا کند هیچ چیز مشخص نیست، اما طبق اخباری که از این استان به گوش می‌رسد حتی وضعیت مراکز درمانی هم برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان طوفان مناسب نیست.

کمبود کادر درمان، کمبود تجهیزات بیمارستانی و از همه مهم‌تر کمبود دارو از جمله مشکلاتی است که مردم این استان با آن مواجه‌اند. در این بین خسارت‌های مالی فراوانی هم به مردم این استان وارد شده که معلوم نیست چه کسی و از چه منبعی باید آن را جبران کند. در حالی که مسوولان به فکر الواح گلی باز پس گرفته شده از امریکا هستند مردم آستارا در پی سیل روز‌های اخیر با مشکلات معیشتی مواجه‌اند و مردم سیستان به دلیل طوفان زندگی‌شان مختل شده است و هیچ‌کس هم به دادشان نمی‌رسد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی