تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
سعیدی، نماینده مجلس با اشاره به فاجعه زیست محیطی در سیستان و بلوچستان اعلام کرد

هیچ کشوری به اندازه روسیه منافع ملی ایران را به خطر نینداخته است

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس با اشاره به فاجعه زیست محیطی در سیستان و بلوچستان، معتقد است که هیچ کشوری به اندازه روسیه منافع ملی ایران را به خطر نینداخته است.

کد خبر: ۱۵۶۲۷۴
۱۹:۲۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

هیچ کشوری به اندازه روسیه منافع ملی ایران را به خطر نینداخته است

دیدارنیوز: معین‌الدین سعیدی گفت: در دریای خزر دچار چالش‌های جدی هستیم با توجه به پروژه‌های سدسازی که کشور روسیه دارد. بنده با اطمینان می‌گویم که هیچ کشوری به اندازه روسیه منافع ملی ما را به خطر نینداخته است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص دیپلماسی آب و مشکلات کشور در این مورد گفت: دیپلماسی آب در سه ضلع وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت امور خارجه استوار است. متاسفانه در مقاطع مختلف هماهنگی لازم بین این سه ضلع ایجاد نشده است. در حوزه پروژه‌های سدسازی ترکیه وزیر نیرو جلسات مکرری داشتند و تا اندازه‌ای توانستند که مطالبات به حق کشور را پیگیری کنند و بخشی از آن را احقاق هم بکنند.

او در ادامه توضیح داد: ما در دریای خزر دچار چالش‌های جدی هستیم با توجه به پروژه‌های سدسازی که کشور روسیه دارد. بنده با اطمینان می‌گویم که هیچ کشوری به اندازه روسیه منافع ملی ما را به خطر نینداخته است. یکی از آخرین موارد هم همین کاری است که در ورودی دریای خزر در حال انجام است. اما آنچه که بسیار دردآور است، بحث دیپلماسی آب ما با کشور افغانستان و گروه طالبان است. متاسفانه این گروه ثابت کرده که هیچ تعهد جدی به معاهدات حقوقی من جمله معاهده سال ۱۳۵۱ ندارد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد: تلاش‌های جدی‌ای در مورد دیپلماسی آب انجام شده و آنچه که مشخص است باید در یک سطح بالاتر یعنی در شورای امنیت ملی این موضوع پیگیری شود. بنده معتقدم در حوزه تامین حقوق حقی ملت ایران در حقابه هیرمند باید همه گزینه‌ها روی میز باشد و این مستلزم این است این قضیه در شورای امنیت ملی پیگیری شود تا بتوانیم حقوق ملت ایران را بدست آوریم.

سعیدی مطرح کرد: با این حال ما در جنوب سیستان و بلوچستان مطلقاً با محدودیت منابع آب مواجه نیستیم. آنچه که با آن مواجهیم این است که متاسفانه خطوط انتقال و خطوط توزیع سرعت رشد پایینی دارد و دچار چالش شده است. پروژه‌های جهاد آبرسانی دچار وقفه شدند، درحالی که ما کنار اقیانوس قرار داریم؛ لذا اگر در شمال استان سیستان و بلوچستان مشکل تامین منابع آبی داریم، اما در جنوب استان ما متاسفانه شاهد کمبود تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های آب هستیم که با همتی که دکتر محرابیان انجام می‌دهند امیدواریم این مسئله حل شود.

این نماینده مجلس گفت: بازدید‌هایی از سد‌های افغانستان انجام شده است. البته آن زمانی که باید این بازدید‌ها انجام می‌شد، اتفاق نیفتاده است. یعنی اجازه دادند که فصل زراعی تمام شود و بعد به کارشناسان ما اجازه ورود دادند؛ اما ملاحظات جدی در رابطه با طالبان وجود دارد. به هر حال یکی از نکات مثبت این دولت بحث ارتقاء سطح روابط با کشور‌های همسایه است که قابل تقدیر است. ما شاهد هستیم که بازارچه‌های مرزی هم دچار رونق خوبی شدند؛ اما در حوزه کشور افغانستان و گروه طالبان ملاحضات امنیتی شاید وجود داشته باشد. البته ما معتقدیم نباید همه موجودیت و زندگی مردم سیستان و بلوچستان وجه المصالح این تراز تجاری قرار گیرد. چه چیزی مهم‌تر از زیست مردمان سیستان و بلوچستان است؟ الان شاهد یک فاجعه زیست محیطی و اقلیمی در آن منطقه هستید.

سعیدی، در مورد گزینه‌های ر‌وی میز بیان کرد: نظام سلطه در مواجهه با کشور ما همواره می‌گوید که ما همه گزینه‌هایمان روی میز است. دقیقاً وقتی بنده می‌گویم همه گزینه‌ها متوجه بار حقوقی قضیه هستم، دقیقاً تاکید می‌کنم همه گزینه‌ها.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی