تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

ساداتیان: سخنرانی رئیسی در نیویورک از روسای جمهور قبلی ضعیف‌تر بود

در حالی که برخی نمایندگان مجلس انقلابی و رسانه‌های حامی دولت همچنان در حال تعریف و تمجید از سخنرانی ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک هستند، سیدجلال ساداتیان، نماینده سابق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی معتقد است که رئیسی در سازمان ملل حتی نسبت به رؤسای جمهور پیشین ایران هم ضعیف‌تر سخن گفته است.

کد خبر: ۱۵۶۲۶۶
۱۷:۲۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

ساداتیان

دیدارنیوز: تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به نظر من آقای رئیسی می‌توانست بهتر از این از منافع ایران دفاع کند. رئیسی حتی نسبت به رؤسای جمهور پیشین ایران هم ضعیف‌تر سخن گفت. به هر حال سخنان رهبر انقلاب در سازمان ملل زمانی که رئیس‌جمهور بودند یا سخنان آقایان روحانی و خاتمی موجود است و می‌شود مقایسه کرد.

سخنان سید ابراهیم رئیسی در سازمان ملل واکنش‌های زیادی به همراه داشت، برخی این سخنان را جامع و مؤثر دانستند و می‌گویند رئیسی توانست از مواضع ایران پشت مهم‌ترین تریبون بین‌المللی دفاع کند و برخی هم سخنان او را ناکافی دانستند.

سید جلال ساداتیان، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، نگاه خود درباره سخنان رئیسی را اینگونه تشریح می‌کند: به نظر من رئیسی می‌توانست بهتر از این از منافع ایران دفاع کند. رئیسی حتی نسبت به رؤسای جمهور پیشین ایران هم ضعیف‌تر سخن گفت. به هر حال سخنان رهبر انقلاب در سازمان ملل زمانی که رئیس‌جمهور بودند یا سخنان آقایان روحانی و خاتمی موجود است و می‌شود مقایسه کرد.

به نقل از نامه نیوز بخش‌هایی از گفت و گوی ساداتیان را در ادامه می‌خوانید:

در حاشیه سفر رئیسی به نیویورک تنها یک جلسه سه‌جانبه با حضور ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه برگزار شد. این جلسه در حالی است که سوریه در مقطع کنونی به سمت چین رفته است تا این کشور مشکلاتش را حل کند.

خب طبیعی است با چنین وضعیتی از این جلسه سه‌جانبه هم خروجی مهمی بیرون نیاید. از طرفی اصلا اخبار دقیقی از آنچه تیم دیپلماسی در نیویورک انجام داده، منتشر نشده است.

در موضوع پول‌های آزادشده ایران از کره جنوبی با دستور آمریکا باید گفت که این پول‌ها صرفا برای خرید دارو و غذا مصرف می‌شود تا در ازایش زندانیانی از آمریکا آزاد شوند.

برای بایدن هم خوب بود، زیرا با این فعل و انفعال اعتبار برای خودش خرید و در آمریکا چنین می‌گوید که با پول‌های خود ایران زندانیان‌مان را آزاد کردیم و برگ برنده‌ای در برابر جمهوری‌خواهان خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی