تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
آخرین «پدرخوانده» مافیای سیسیل

«بی رحم‌ترین مرد ایتالیا» درگذشت

ماتئو مسینا دنارو، «آخرین پدرخوانده» مافیای سیسیل که از او به عنوان «بی رحم‌ترین مرد ایتالیا» یاد می‌شود، روز دوشنبه در ۶۱ سالگی پس از بیماری طولانی درگذشت.

کد خبر: ۱۵۶۲۵۷
۱۳:۳۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

«بی رحم‌ترین مرد ایتالیا» درگذشت

دیدارنیوز: او که برخی از خونین‌ترین جنایات ایتالیا را در دهه ۹۰ میلادی برنامه‌ریزی کرده، پیش از بازداشتش در ژانویه سال جاری ۳۰ سال تحت تعقیب بود. شهرت امروز مافیای سیسیل به دلیل خشونت و قساوت اوست.

افسانه‌های بسیاری حول شخصیت او وجود دارد و گفته می‌شود او با گفتن: «با آدم‌هایی که من کشتم، به تنهایی یک قبرستان را پر می‌کنم.» به خود می‌بالید.

مسینا دنارو که به دلیل فعالیت‌هایش برای مافیای سیسیل (کوزا نوسترا) از جمله قتل جووانی فالکونه، قاضی ایتالیایی ضد مافیا در سال ۱۹۹۲ و بمب‌گذاری‌های مرگ‌بار در رم، فلورانس و میلان به شش‌بار حبس ابد محکوم شده بود، متحد سالواتوره رینا مشهور به توتو، پدرخوانده خانواده کورلئونسی مافیای سیسیل بود. این خانواده الهام بخش فیلم پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولاست. آقای رینا در سال ۲۰۱۷ در زندان درگذشت.

«بی رحم‌ترین مرد ایتالیا» درگذشت

ماتئو مسینا دنارو در استان تراپانی در غرب سیسیل مستقر بود، با این وجود تا زمان دستگیریش در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ نفوذ او تا پالرمو، پایتخت این جزیره گسترش یافته بود.

او پس از آغاز سرکوب گسترده مافیا توسط دولت ایتالیا در سال ۱۹۹۳ که به کاهش شدید قدرت کوزا نوسترا انجامید، متواری بود.

پلیس در نهایت وی را پس از مراجعه به یک کلینیک درمان سرطان در پالرمو دستگیر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی