تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حاجی دلیگانی تذکر داد

برنامه هفتم ثبات در قانونگذاری را از بین برده است

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم فرابخشی نیست و ثبات در قانونگذاری را از بین برده است.

کد خبر: ۱۵۶۲۵۴
۱۲:۵۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

برنامه هفتم ثبات در قانونگذاری را از بین برده است

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس گفت: برنامه هفتم فرابخشی نیست و ثبات در قانونگذاری را از بین برده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای با استناد به ماده ۴۱ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این ماده تصریح شده که به منظور تنظیم برنامه توسعه و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون تلفیق باید تشکیل شود، روح حاکم بر این ماده این است که خروجی کمیسیون تلفیق فرابخشی باشد، اما آنچه در گزارش کمیسیون تلفیق دیده می‌شود، با وجود زحمات بسیار فرابخشی نیست، بلکه بخشی نگری صورت گرفته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم ادامه داد: بخشی نگری نیز به این باز می‌گردد که کمیته‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده و بخش دیگر آن ناشی از ورود دستگاه‌های اجرایی به برنامه هفتم بوده که به نحوی از انحا، پیشنهادات خود را در گزارش کمیسیون لحاظ کرده اند.

وی همچنین با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی بیان کرد: بند (ب) سیاست‌های کلی برای برنامه هفتم توسعه به این اشاره دارد که ثبات اقتصادی در سطح عمومی قیمت‌ها باید ایجاد شود و نرخ ارز به نحوی تنظیم شود که نرخ تورم تک رقمی شود. با مطالعه گزارش کمیسیون و لایحه دولت به نظر می‌رسد ما به چنین جایگاهی نخواهیم رسید.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: امروز مردم به دنبال این هستند که در کنار پایین بودن نرخ تورم، رونق اقتصادی را شاهد باشیم. ممکن است در حال حاضر احساس شود که نرخ تورم مقداری کاهش یافته، اما در بازار رکود ایجاد شده است و گزارش کمیسیون ما به سمت رونق نخواهد برد.

به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم اضافه کرد: ثبات و نگاه بلندمدت و ملی در قانونگذاری یکی دیگر از مواردی است که به آن در سیاست‌های کلی اشاره شده، اما در گزارش کمیسیون ده‌ها مورد از قوانین دائمی شخم خورده است و ثبات در قانونگذاری را از بین برده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی