تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

بازار خودرو؛ تغییرات جزیی در روز دوم پاییز

قیمت خودرو امروز یکشنبه، ۲ مهرماه با تغییراتی جزیی همراه است. می‌توان تمایل اغلب محصولات را بر کاهش قیمت مشاهده کرد؛ اما در این میان، خودرو‌هایی دیده می‌شود که افزایش یا ثبات را انتخاب کرده‌اند.

کد خبر: ۱۵۶۲۰۳
۱۳:۲۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲

بازار خودرو؛ تغییرات جزیی در روز دوم پاییز

دیدارنیوز: قیمت خودرو امروز ۲ مهر ۱۴۰۲ تلاطم جزیی را تجربه می‌کند. تمایل بیشتر محصولات به افت قیمت بوده، اما در این میان، خودرو‌هایی پیدا می‌شود که افزایش یا ثبات را برگزیدند.

با مشاهده روند بازار خودرو طی چند هفته گذشته، می‌توان درک کرد که این بازار در رکود کامل به سر می‌برد و از روند خاصی برخوردار نیست. اگر خودرویی امروز افزایش قیمت داشته باشد، فردای همان روز افت قیمت خواهد داشت و به‌طور کلی، قیمت خودرو‌ها هیچ تغییری ندارد.

دلیل اصلی ثبات در بازار خودرو، ثبات نسبی نرخ ارز، طلا و سایر بازار‌های داخلی بوده قیمت خودرو نیز همبستگی بسیاری با این بازار‌ها دارد؛ اما باید توجه داشت که نبود تقاضای موثر در بازار خودرو، یکی دیگر از دلایل ثبات آن بوده و اگر واردات خودرو زودتر عملی نشود، امکان تغییر روند وجود خواهد داشت.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز تغییرات جزیی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی از افت بیشتری برخوردار است.

پژو ۲۰۷i دنده دستی رکورددار افت قیمت در بازار خودرو‌های داخلی بوده که با هفت میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶۰۴ میلیون تومان رسید.

رانا پلاس یکی از محصولات ایران خودرو بوده که روی پلتفرم پژو ۲۰۶ تولید می‌شود. این خودرو حدود سه میلیون تومان افت قیمت داشته و با ۵۰۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس TU۵ LX یکی از معدود خودرو‌های بازار بوده که افزایش قیمت جزئی دارد. این سدان محبوب ایران خودرو، حدود چهار میلیون تومان افزایش نرخ داشته و با قیمت ۶۲۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ که جزو محصولات گران‌قیمت ایرانی بوده، چهار میلیون تومان افت قیمت داشته و به نرخ ۷۳۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

قیمت خودرو‌های مونتاژی که تغییرات جزئی دارند، نسبت به تعداد داخلی‌های بازار بیشتر است.

جک J۴ آپشنال که یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های مونتاژی بازار به شمار می‌رود، پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته شده و وارد کانال ۷۵۰ میلیون تومان شده است.

آریزو ۵ توربوشارژ جدید از دیگر سدان‌های مونتاژی بازار بوده که برخلاف J۴، از آغاز معاملات امروز پنج میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو ۷IE کراس‌اوور محبوب مدیران خودرو، با کاهش ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته از کانال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سقوط کرده و با نرخ یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره از دیگر کراس‌اوور‌های مونتاژی و محبوب بازار محسوب می‌شود که ۱۰ میلیون تومان گران‌تر و با قیمت یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‎‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

ثبات نرخ ارز در کنار رکود سایر بازار‌های داخلی، یکی از مهم‌ترین عوامل ثبات در بازار خودرو است؛ اما باید توجه داشت که رکود همه بازار‌ها به دلیل کاهش تقاضا بوده و هر خبری که موجب تشدید تقاضا در بازار شود، می‌تواند قیمت خودرو را فوراً افزایش دهد؛ بنابراین دولت باید واردات خودرو را تسریع کرده و با افزایش عرضه خودرو، تقاضای احتمالی آینده را پاسخ‌گو باشد. البته باتوجه به اینکه نرخ ارز و میزان تقاضای بازار تغییرات چشم‌گیری ندارد، احتمال تغییر قیمت خودرو در روز‌های آینده کمتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی