تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هشدار تایوان در مورد درگیری نظامی با چین

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان، شنبه یکم مهر اعلام کرد که افزایش اخیر فعالیت‌های نظامی چین در اطراف تایوان، احتمال از کنترل خارج‌شدن رویداد‌ها و وقوع یک درگیری تصادفی را بالا می‌برد.

کد خبر: ۱۵۶۱۴۲
۱۲:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

هشدار تایوان در مورد درگیری نظامی با چین

دیدارنیوز: طبق ادعای تایوان، پکن طی دو هفته گذشته، چندین رزمایش در نزدیکی این جزیره انجام داده که طی آن، ده‌ها جنگنده، پهپاد، بمب‌افکن، کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر چینی «شاندونگ» شرکت داشتند.

چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، در سال‌های اخیر رزمایش‌های مشابهی در اطراف جزیره انجام داده تا ضمن تاکید بر ادعا‌های حاکمیتی خود، تایپه را زیر فشار قرار دهد.

وزیر دفاع تایوان در پاسخ به خبرنگاران در حاشیه نشست پارلمان در خصوص احتمال بروز حادثه‌ای تصادفی با توجه به تکرار فعالیت‌های تحریک‌آمیز چین، گفت: «این موضوع برای ما بسیار نگران‌کننده است.»

او افزود: «مخاطرات ناشی از فعالیت با مشارکت هواپیما، کشتی و جنگ‌افزارها، افزایش خواهد یافت و هر دو طرف باید هوشیار باشند.»

وزارت دفاع تایوان می‌گوید که چین معمولاً از ژوئیه تا سپتامبر، رزمایش‌های گسترده‌ای برگزار می‌کند.

این وزارتخانه شنبه با اعلام این که چین تا حد زیادی رزمایش‌های خود را متوقف کرده، توضیح داد که تنها دو هواپیمای چینی را در حریم هوایی خود طی ۲۴ ساعت گذشته، رصد کرده است.

به نقل از العربیه، تایوان بار‌ها اعلام کرده است که نسبت به تحرکات نظامی چین واکنشی نشان نخواهد داد و اوضاع را متشنج نخواهد کرد، اما اجازه «اقدامات تحریک‌آمیز مکرر» از سوی چین را نخواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی