تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

از داروی SMA چه خبر؟

محمد پیکان‌پور، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو توضیحاتی درخصوص نحوه تامین داروی بیماران SMA ارائه کرد.

کد خبر: ۱۵۶۱۴۱
۱۲:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

از داروی SMA چه خبر؟

دیدارنیوز: محمد پیکان‌پور، در خصوص تامین داروی بیماران SMA، گفت: دارویی که باید تامین می‌کردیم، آماده شده است و شربت و ۴۰۰ عدد ویال نوسی‌نـِرسن (Nusinersen) با نام تجاری اسپینرازا (Spinraza)، وارد کشور شده است.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره نتایج مطالعات صورت گرفته درباره اثربخشی این دارو، گفت: ویال‌های اسپینرازا یک ماهه وارد شده و منتظر اعلام معاونت تحقیقات برای توزیع هستیم.

او با تاکید بر اینکه این دارو با قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به منطقه تامین شده است، اظهار کرد: درخصوص تداوم تامین داروی بیماران SMA نیز منتظر مصوبه وزارت بهداشت هستیم.

SMA یا همان آتروفی عضلانی نخاعی یک بیماری عصبی_عضلانی نادر است و گفته می‌شود اغلب مبتلایان به این بیماری در ایران را کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی