تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در «نشست آستانه» در نیویورک مطرح شد

امیرعبداللهیان: وضعیت انسانی در سوریه بحرانی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست سه جانبه وزیران امور خارجه کشور‌های عضو روند آستانه شامل سه کشور ایران، روسیه و ترکیه گفت: متأسفانه وضعیت انسانی همانند گذشته در سوریه بحرانی است که بخشی از آن ناشی از تحریم‌های یکجانبه و غارت اموال و منابع طبیعی ملت سوریه است که زنان و کودکان و سایر مردمان سوریه را هدف قرار داده است.

کد خبر: ۱۵۶۱۲۵
۱۰:۲۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: بازسازی سوریه نباید به عنصری برای اعمال فشار بر دمشق بدل شود

دیدارنیوز: نشست سه جانبه وزیران امور خارجه کشور‌های عضو روند آستانه شامل سه کشور ایران، روسیه و ترکیه ابتدا به صورت سه جانبه و پس از آن با مشارکت گی‌یر پترسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل، به صورت چهار جانبه به میزبانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست طی سخنانی، از نشست مشترک اعضای روند آستانه با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص سوریه ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: نشست امروز ما یکبار دیگر اهمیت اقدامات جمعی ما را در قالب روند آستانه برجسته کرد. همچنین حضور پترسون، نماینده دبیرکل سازمان ملل در این نشست، تاییدی بر اهمیت نقش سازمان ملل در کمک به حل بحران سوریه است.

امیرعبداللهیان به دیدار قبلی روسای کشور‌های ضامن روند آستانه در تهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه وضعیت انسانی همانند گذشته در سوریه بحرانی است که بخشی از آن ناشی از تحریم‌های یکجانبه و غارت اموال و منابع طبیعی ملت سوریه است که زنان و کودکان و سایر مردمان سوریه را هدف قرار داده است و ما در این نشست نگرانی مشترک خود را در مورد وضعیت انسانی در سوریه تکرار می‌کنیم و مجددا بر غیرقانونی بودن تحریم‌ها علیه سوریه و لزوم لغو کامل آن‌ها تاکید می‌کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه مسائل مربوط به بازسازی سوریه نباید به عنصری برای اعمال فشار بر سوریه بدل شود، گفت: حل مشکلات آوارگان سوری نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌های لازم در بخش آب و برق و خدمات است.

وی گفت نقش سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان در این زمینه بسیار با اهمیت است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در حالیکه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست حضور دارد، ما بر تداوم مسؤلیت جامعه بین‌المللی برای کاهش درد و رنج مردم سوریه تاکید می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را ناقض حقوق بین‌المللی، حقوق بشردوستانه و منشور سازمان ملل و مانع کمک رسانی به ملت و آوارگان سوری می‌دانیم. همچنین از بازگشت امن، شرافتمندانه و داوطلبانه آوارگان سوری و حقوق آن‌ها حمایت می‌کنیم. همچنین حمایت خود را از روند گفتگو‌های سیاسی تحت رهبری و هدایت سوری‌ها و با حمایت سازمان ملل اعلام و تاکید می‌کنیم که عزم ما برای کمک به مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سوریه تزلزل ناپذیر است.

وی ادامه داد: همچنین بر همکاری خود برای مقابله با تهدید تروریسم و در عین حال احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید می‌کنیم.

در این نشست، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه و گی‌یر پترسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز طی صحبتهایی، به بیان مواضع و دیدگاه‌های خود برای کمک به حل و فصل مشکلات سوریه منطبق با اهداف روند آستانه پرداختند.

شرکت کنندگان از نقش هیات جمهوری اسلامی ایران در برگزاری و میزبانی این نشست تشکر و قدردانی کردند.

امیرعبداللهیان: بازسازی سوریه نباید به عنصری برای اعمال فشار بر دمشق بدل شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی