تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اردوغان خبر داد

مجازات برای عاملان نفرت‌پراکنی علیه گردشگران در ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، تایید کرد که «عاملان نفرت‌پراکنی و حملات خشونت‌آمیز علیه گردشگران در ترکیه از سوی مراجع قضایی کشورش تحت پیگرد قرار گرفته و مجازات خواهند شد».

کد خبر: ۱۵۶۱۱۴
۰۹:۱۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

مجازات برای عاملان نفرت‌پراکنی علیه گردشگران در ترکیه

دیدارنیوز: اردوغان، این اظهارات را در پایان سفر خود به نیویورک و شرکت او در هفتاد و هشتمین دوره از اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران بیان کرد.

به نقل از العربیه، رئیس جمهوری ترکیه، گفت: «ترکیه یک کشور قانون است و عاملان نفرت‌پراکنی علیه مهمانان ما در برابر قانون مجازات لازم را خواهند دید.»

وی در ادامه اظهار داشت: «چیزی که من همیشه بر آن تاکید دارم این است که باید از زبانی که گردشگران می‌فهمند در علائم و نشانه‌ها به ویژه در مناطق گردشگری استفاده کنیم و نمی‌توانیم همان مسیری را طی کنیم که مخالفان می‌روند».

اردوغان، در جمع خبرنگاران افزود: «مایه تاسف است که نژادپرستی و خصومت با اسلام یکی از مشکلات اصلی است که جهان از آن رنج می‌برد و ما متاسفیم که می‌بینیم ویروس نژادپرستی، به سرعت در کشور‌های اروپایی که خود را مهد تمدن می‌شمارند در حال گسترش است، و به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده است.»

او با بیان اینکه «ترکیه نیز درگیر این اپیدمی شده است»، افزود: محافلی که می‌خواهند بیگانه‌هراسی را در غرب گسترش دهند در جا‌هایی موفق شده‌اند و در کشور ما نیز نمایندگانی از آن حلقه‌ها حضور دارند، اما باید بدانند که «مین‌های نژادپرستی و بیگانه‌هراسی آن‌ها در ترکیه منفجر نمی‌شود.»

رئیس جمهوری ترکیه، تاکید کرد که مقامات امنیتی کشورش نهایت احتیاط را در برابر این‌گونه اقدامات تحریک‌آمیز به خرج می‌دهند و تدابیر خود را روز به روز تشدید می‌کنند.

وی ادامه داد: «بعضی‌ها تلاش می‌کنند این تصور ایجاد شود که رویداد‌های فردی که توسط گروه‌های در حاشیه به آن دامن زده می‌شود، توسط کل جامعه ما اجرا و حمایت می‌شود».

شایان ذکر است، در ماه‌های اخیر، به‌ویژه در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، سخنان «نفرت‌افکنانه» علیه خارجی‌ها منجر به افزایش حملات فیزیکی به گردشگران و پناهجویان در ترکیه شده است.

حملات فیزیکی علیه پناهجویان سوری در ترکیه به شکل مداوم تکرار می‌شد و در حالی که این پدیده در نگاه برخی تقریباً عادی به نظر می‌رسید، اخیراً، اما گردشگران خارجی به ویژه در شهر‌های توریستی ترکیه را نیز هدف قرار داده و به صنعت گردشگری این کشور آسیب زده است.

به گفته سازمان‌های مرتبط با حقوق پناهجویان، این مسأله به دلیل کمپین‌های تحریک‌آمیزی است که توسط رسانه‌های محلی و احزاب سیاسی برای اخراج پناهجویان به کشورهای‌شان راه‌اندازی شده، آن‌گونه و با همان انگیزه‌هایی که حزب راست افراطی «پیروزی» بین طرفداران خود در ترکیه ترویج می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی