تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کشف طلای قرن در نروژ

یک فلزیاب آماتور در نروژ موفق به کشف مجموعه‌ای شد که محققان این کشف را یکی از بزرگترین گنج‌های طلای یافت شده در نروژ در قرن حاضر می‌دانند.

کد خبر: ۱۵۶۱۰۸
۰۸:۵۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

کشف طلای قرن در نروژ

دیدارنیوز: یک گنج‌یاب آماتور در نروژ موفق به کشف مجموعه‌ای طلا‌ها و جواهرات با قدمت ۱۵۰۰ سال شد که باستان‌شناسان این مجموعه را کشف طلای قرن در نروژ نامیده‌اند.

به نقل از لایوساینس، یک فلزیاب آماتور در نروژ موفق به کشف مجموعه‌ای شد که چندین آویز طلا و انگشتر و مروارید را در بر می‌گیرد. محققان این کشف را یکی از بزرگترین گنج‌های طلای یافت شده در نروژ در قرن حاضر می‌دانند.

ارلند بور، مرد ۵۱ساله نروژی، اوایل تابستان امسال هنگام کاوش در رنسوی، جزیره‌ای خصوصی در سواحل جنوب غربی این کشور، این گنج را کشف کرد - که شامل ۹ آویز با نماد‌های خاص، سه حلقه طلا و ۱۰ مروارید طلا بود.

او از طریق فلزیاب خود موفق شد این گنج را ردیابی کند و بعد از حفاری متوجه شد توده‌ای از اشیاء از دل خاک بیرون زده است. او بعد از کشف این اشیاء آنرا به مسئولان امر اطلاع داد و آن‌ها تأیید کردند که گنج طلا تقریباً ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) وزن دارد.

قانون میراث فرهنگی نروژ بیان می‌کند که هر کسی که گنج را کشف کند، هزینه‌یاب دریافت می‌کند که باید به طور مساوی بین مالک زمین و یابنده تقسیم شود.

اوله مدسن (مدیر موزه باستان‌شناسی در دانشگاه استاوانگر) عنوان کرده است: پیدا کردن این همه طلا در یک زمان بسیار غیرعادی است.

کارشناسان موزه تشخیص دادند که قدمت آویز‌های مسطح طلا به حدود سال ۵۰۰ پس از میلاد می‌رسد، زمانی که هیچ امپراتور رومی بر اروپای غربی حاکم نبود. در حالی که آویز‌ها ممکن است شبیه سکه‌های طلا به نظر برسند، اما در واقع به آن‌ها «براکته» گفته می‌شود که به عنوان تزئین استفاده می‌شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی