تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
دور اول لیگ قهرمانان آسیا و دستاورد بزرگ بازی پرسپولیس با النصر

رونالدو، خوشبختانه راضی بود!

هفته نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شکست پرسپولیس و تساوی سپاهان و پیروزی نساجی همراه بود اما حاشیه‌های تهران روی نتایج سایه انداخت.

کد خبر: ۱۵۶۰۴۰
۱۳:۳۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲

رونالدو، خوشبختانه راضی بود!

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در حالی که بسیاری از کارشناسان در انتظار پیروزی تیم الهلال عربستان بودند این تیم به تساوی یک بر یک در زمین خودش رضایت داد بعد از آن نگاه‌های به سمت پرسپولیسی بود. تیمی که با دو نایب قهرمانی در ۱۰ سال اخیر یکی از تیم‌های پرقدرت در غرب آسیا به شمار می‌رفت، ولی سرخ‌ها هم در اولین گام بازی را به النصر واگذار کردند. تیم ششم لیگ عربستان با مهره‌هایی مثل مانه و رونالدو در روز بد پرسپولیس این تیم را شکست دادند. در زیر با هم نگاهی داریم به نمایندگان ایران در آسیا پرسپولیس، نساجی و سپاهان.

نساجی، موفق در تجربه اول

نساجی مازندران که اولین تجربه حضورش در آسیا را تجربه می‌کرد در زمین هند در دوران باران‌های موسمی و هوای شرجی اولین قدم را محکم برداشت و موفق شد با دو گل و کسب سه امتیاز به ایران بازگردد. در همان روز، الهلال عربستان فینالیست دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا، با ستاره خودش نیمار، مقابل تیم نوبهار ازبکستان در خانه متوقف شد. در این بازی نماینده ازبکستان در خانه الهلال تا دقایق پایانی با یک گل از الهلال پیش بود تا اینکه البلیهی در دقیقه ۱۰۰ بازی، گل تساوی را به ثمر رساند.

نساجی پس از این در آسیا باید در روز‌های ۱۵ آبان و ۷ آذر در ورزشگاه آزادی میزبان نوبهار ازبکستان و مومبای سیتی هند باشد. هنوز زمان بازی با الهلال نیز اعلام نشده است.

در حال حال حاضر تیم نساجی با ۳ امتیاز صدرنشین گروه D محسوب میشود و بعد از آن الهلال و نوبهار با یک امتیاز قرار دارند و در قعر جدول نیز نماینده هند تیم مومبای سیتی بدون امتیاز حضور دارد.

سپاهان به یک امتیاز رضایت داد

از دیگر نماینده ایران یعنی سپاهان اصفهان انتظار می‌رفت که اولین بازی‌اش در آسیا را با برد شروع کند، تیمی که در میان نمایندگان ایران با وجود مهره‌های گران‌قیمت و مربی با تجربه‌ای، چون مورایس شانس بالایی برای صعود از گروه C رقابت‌های آسیایی دارد. اما بر خلاف تصور این تیم در مقابل تیم نیروی هوایی عراق، بازی دفاعی را از خودش به نمایش گذاشت و با وجود اینکه با یک گل از حریف خودش پیش افتاده بود نتوانست این برتری را تا پایان بازی حفظ کند و در نهایت بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در همان روز دو حریف دیگر سپاهان یعنی تیم الاتحاد عربستان و آلمالیق به مصاف هم رفتند که الاتحاد موفق شد در یک بازی خانگی با سه گل آلمالیق را بدرقه کند.

به این ترتیب در گروه C رقابت‌ها تیم الاتحاد با یک برد و سه امتیاز صدرنشین است. سپاهان و نیروی هوایی عراق در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند و تیم آلامیق با یک باخت و بدون امتیاز در قعر جدول است.

سپاهان روز دوشنبه ۱۰ مهر در ورزشگاه نقش جهان میزبان اتحاد عربستان است که این بازی می‌تواند حساس‌ترین بازی گروه C به حساب بیاید. بازی بعدی سپاهان در روز ۱ آبان برابر آلمالیق در ازبکستان برگزار خواهد شد.

رونالدو باید راضی می‌شد یا پرسپولیس؟

دیدار پرسپولیس مقابل النصر از جمله مهم‌ترین بازی‌های دور اول لیگ قهرمانان آسیا بود که بسیاری منتظر یک نمایش در کلاس جهانی بودند، اما زمین بی‌کیفیت آزادی مانع از آن شد و از این بازی تنها حواشی قبل از آن در ذهن باقی ماند. در مورد مسائل فنی حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد، ولی حاشیه‌های آن از جهت بررسی رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی می‌تواند موضوع مهمی برای کارشناسان و جامعه‌شناسان باشد.

داستان از ورود النصر به تهران آغاز شد و استقبال عجیب طرفداران رونالدو خیلی زود به همه جای دنیا مخابره شد. به هر حال مراسم استقبال از ستاره‌ها در همه جای دنیا مرسوم است که جداکننده‌ای اطراف محل عبور ستاره‌ها نصب می‌شود تا علاقمندان بتوانند فیلم و عکس بگیرند و شاید دو سه نفری هم شانس بیاورند که بتوانند درخواست امضا یا عکس سلفی داشته باشند. پس اگر ازدحام جمعیت و دویدن دنبال اتوبوس شما را شوکه کرده باید بگوییم که با سازماندهی درست می‌شد حداقل این خیل علاقمندان به رونالدو را بهتر به دنیا نشان می‌دادیم گرچه که بسیاری هم معقدند اتفاق خیلی بدی در این هجوم هواداران رخ نداده که بابت آن شرمسار باشیم. امیدواریم درس عبرتی شود برای بازی‌های بعدی و حضور نیمار و بنزما که شرایط بهتری برای دیدار با ستاره‌های دنیای فوتبال فراهم شود.

از روزی که قرار شد پرسپولیس در آزادی میزبان النصر عربستان باشد تمام فکر و ذکر مسئولان این بود که به رونالدو در کمتر از دو روز حضورش خوش بگذرد. در فرودگاه فرش نفیسی به او اهدا شد و بهترین اتاق هتل اسپیناس برای او رزرو شد، بعد هم محل عبورش را هم آسفالت کردند. ولی کاش به جای این‌ها چمن آزادی را ترمیم می‌کردند تا در بازی اول نماینده پرطرفدار ایران که اتفاقا بازی روی زمین و تیکی تاکای آن‌ها می‌توانست النصر عربستان را تحت تاثیر قرار دهد. مجبور نباشد فقط زیر توپ بزند.

النصر که فعلا تیم رده ششم لیگ عربستان است حتی با حضور رونالدو هم موفقیت چندانی در این کشور نداشته، ولی آنقدر این تیم را بزرگ کردند که اعتماد به نفس قهرمان دوره قبل لیگ برتر ایران از دست رفت و از ابتدا با چهره یک بازنده وارد زمین شد.

رونالدو، خوشبختانه راضی بود!

زمین نامطلوب آزادی یا شانس بد تیم میزبان هرچه که بود مصدومیت ترابی مهره تاثیرگذار این تیم در دقایق ابتدایی ضربه بزرگی به سرخ‌ها زد و برنامه‌های گل محمدی را که روی ضد حملات با خلاقیت و بازی‌سازی ترابی حساب کرده بود حسابی به هم ریخت. شهاب زاهدی در نقش یار تعویضی هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نتیجه گل محمدی مجبور شد با تغییر پست، وحید امیری را به لب خط ببرد.

در ادامه، سرلک با بی تجربگی و دو خطای معمولی، از بازی اخراج شد تا شالوده پرسپولیس بشکند و اندک امید این تیم برای تساوی هم از بین برود. نقطه قوت پرسپولیس خط دفاع این تیم است، ولی در بازی با النصر شاید به غیر از بیرانوند که تجربه بازی مقابل رونالدو را داشت از بقیه بازیکنان نکته مثبتی ندیدیم. اینجا بود که پاس رونالدو و آشفتگی خط دفاع باعث شد که گل اول را اسماعیلی‌فر به اشتباه وارد دروازه خودی کند.

بازی کردن کنار بازیکنانی مثل رونالدو و مانه این شانس را به بازیکنان عربستانی داده که جسورتر بازی کنند و گل دوم از زاویه‌ای بسته توسط قاسم به ثمر رسید.

در این بازی دو بار به VAR پدیده نوظهور در ایران مراجعه شد. یک بار رونالدو اعتقاد به خطای هند و پنالتی پرسپولیسی‌ها داشت که اشتباه بود و توپ هند تشخیص داده نشد. بار دیگر تصور این بود که مدافع پرسپولیس روی النصری‌ها مرتکب خطای پنالتی شده است که این تصور هم اشتباه بود. صحنه‌ای که بدون تردید اگر قرار بود بدون کمک داور ویدیویی یا با دوربین برنامه‌هایی از جمله فوتبال برتر بازبینی شود بدون تردید پنالتی و اشتباه داوری تشخیص داده می‌شد و تا هفته‌ها همه در مورد آن صحبت می‌کردند.

به این ترتیب در گروه F، النصر با یک برد و سه امتیاز صدرنشین است. استقلال تاجیکستان و الدحیل قطر با یک امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند و پرسپولیس نماینده کشورمان با شکست مقابل النصر، در قعر جدول قرار گرفت.

اگر هدف ما از این بازی در لیگ قهرمانان این بود که رونالدو راضی و خشنود شود که او بعد از بازی با پستی اینستاگرامی از ایرانی‌ها و هواداران فوتبال که باعث شدند بازدید او از ایران به یادماندنی شود، تشکر کرد، ولی اگر قرار است به فکر ارتقای فوتبال و کسب جام در آسیا باشیم باید اسباب بزرگی را هم فراهم کنیم که اولین آن داشتن یک زمین خوب است. این مشکلی است که در اصفهان و نقش جهان هم با آن روبرو هستیم و باید مسئولان خیلی زود فکری به حال این زمین‌های بد بکنند تا گزارشگر عربستانی نگوید زمین آزادی، ما را به یاد فوتبال ۳۰ سال پیش می‌اندازد!

در ادامه بازی‌های آسیایی، پرسپولیس ۱۱ مهر در قطر به مصاف تیم الدحیل خواهد رفت و ۲ مهر میزبان استقلال تاجیکستان در آزادی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی