تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هفته اول لیگ قهرمانان اروپا

شب درخشان جهانبخش، طارمی، بارسا و سیتی

در شب اول از هفته نخست رقابت‌های جذاب و دیدنی لیگ قهرمانان اروپا، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی برای تیم‌های خود گلزنی کردند و بارسا و سیتی هم به راحتی پیروز شدند.

کد خبر: ۱۵۵۹۹۸
۰۸:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲

شب درخشان جهانبخش، طارمی، بارسا و سیتی

دیدارنیوز: دیدار‌های شب نخست از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی بارسلونا، منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن در شبی خاطره انگیز برای لژیونر‌های ایرانی پورتو و فاینورد به پایان رسید.

با برگزاری شش بازی در گروه‌های E تا H، دیدار‌های شب نخست از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید.

از گروه H تیم فوتبال پورتو در دیداری که مهدی طارمی را در ترکیب اصلی داشت، موفق شد میزبان اوکراینی خود تیم شاختار دونتسک را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. وندرسون گالنو دو بار در دقایق ۸ و ۱۵ و مهدی طارمی در دقیقه ۲۹ گل‌های پورتو را زدند و کوین کلسی در دقیقه ۱۳ تنها گل میزبان را به ثمر رساند.

در دیگر بازی این گروه بارسلونا در خانه مقابل آنتورپ بلژیک جشنواره گل به راه انداخت و میهمان خود را با تحمیل شکست ۵ بر صفر تحقیر کرد. ژوائو فلیکس در دقایق ۱۱ و ۶۶، روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۱۹، جلی باتایله در دقیقه ۲۲ (گل به خودی) و پابلو گاویرا در دقیقه ۵۴ گل‌های بارسلونا را به ثمر رساندند.

از گروه G، منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته مسابقات در دیدار خانگی که نیمه اولش را باخته بود، موفق شد میهمان خود تیم ستاره سرخ بلگراد را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو بردارد. عثمان بوکاری در آخرین دقیقه نیمه اول گل نخست بازی را برای ستاره سرخ زد و میزبان را در آستانه پایان نیمه نخست غافلگیر کرد. با این حال با دبل خولیان آلوارس در دقایق ۴۷ و ۶۰ و رودری در دقیقه ۷۳، منچسترسیتی ورق را به سود خود برگرداند.

در گروه F، پاری‌سن‌ژرمن در پاریس با نتیجه ۲ بر صفر مقابل میهمان آلمانی‌اش دورتموند به برتری رسید. کیلیان امباپه در دقیقه ۴۹ از روی نقطه پنالتی و اشرف حکیمی در دقیقه ۵۸ گل‌های میزبان فرانسوی را به نام خود ثبت کردند.

براساس این گزارش، در گروه E نیز دو بازی برگزار شد که در مهمترین بازی لاتزیو در حالی که تا واپسین دقایق در خانه برابر اتلتیکومادرید شکست را پذیرفته بود در نهایت بازی را به شیوه‌ای دراماتیک با تساوی یک - یک به پایان رساند. پابلو باریوس در دقیقه ۲۹ گل نخست این بازی را برای اتلتیکومادرید زد، اما ایوان پراودلی دروازه‌بان پیش‌تاخته لاتزیو در دقیقه ۵+۹۰ تیم خود را از شکست نجات داد.

شب درخشان جهانبخش، طارمی، بارسا و سیتی

در بازی دیگر این گروه فاینورد در هلند میهمان خود سلتیک اسکاتلند را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد. در این بازی که سلتیک با اخراج دو بازیکنش در دقایق ۶۳ و ۶۸ (به ترتیب لاگربیلک و هولم) مسابقه را ۹ نفره به پایان رساند، نخست کالوین استنگس در دقیقه ۲+۴۵ برای فاینورد گلزنی کرد و پس از او علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۶ دروازه سلتیک را گشود. این در حالی بود که جهانبخش در دقیقه ۶۷ به جای ایگو پایکسائو به میدان رفت. پایکسائو در دقیقه ۶۵ یک پنالتی فاینورد را هم به هدر داده بود.

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) با برگزاری هشت مسابقه در گروه‌های A تا D به پایان می‌رسد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی