تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

۵ زندانی وارد خاک آمریکا شدند؛ «باورنکردنی است»

۵ شهروند ایرانی آمریکایی که سال‌ها در ایران زندانی بودند بالاخره به خاک آمریکا برگشتند و توانستند بار دیگر عزیزانشان را در آغوش بگیرند.

کد خبر: ۱۵۵۹۸۶
۱۹:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

پنج زندانی وارد خاک آمریکا شدند

دیدارنیوز: سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو زندانی دیگری که نامی از آن‌ها برده نشده بر اساس توافق صورت گرفته میان تهران و واشنگتن از ایران خارج و از طریق دوحه در فرودگاه ویرجینیا به زمین نشستند. این اتفاق پس از آن رخ داد که ۶ میلیارد دلار پول مسدود شده ایران در کره جنوبی از طریق سوئیس به بانک‌های قطر منتقل شد.

تصاویر منتشر شده از لحظه پیاده شدن این افراد از هواپیما صحنه‌های احساسی را رقم رده و این شهروندانی ایرانی- آمریکایی پس از سال‌ها با شوک و اشق عزیزان خود را در آغوش می‌گیرند.

پیش از پیاده شدن از هواپیما کسانی که در باند فرودگاه ویرجینا به استقبال این افراد رفتند با تشویق و تکان دادن پرچم‌های کوچک آمریکا این لحظات احساسی را سپری کردند.

سیامک نمازی اولین نفری بود که از هواپیما خارج شد و پس از مدتی مکث، چشمانش را بست و قبل از خروج از هواپیما نفس عمیقی کشید. بابک نمازی، برادر سیامک بالافاصله به سمت او رفت و دو برادر یکدیگر را در آغوش کشیدند. بابک در همان لحظه با خوشحالی گفت: «بالاخره کابوس تماس شد.»

پنج زندانی وارد خاک آمریکا شدند

در ادامه باقر، پدر سیامک که او هم در ایران زندانی بود و اخیرا از سوی جمهوری اسلامی آزاد شده است به جمع دو پسرش پیوست و این سه نفر یکدیگر را در آغوش گرفتند. سیامک که اشک در چشمانش جمع شده بود در حالی که پدر و برادرش را در آغوش گرفته بود گفت: «بیش از هشت سال است که چنین لحظه‌ای را نداشته‌ایم. باور نکردنی است.»

اعضای خانواده عماد شرقی و مراد طاهباز هم به استقبال این دو نفر آمده بودند و به زبان‌های فارسی و انگلیسی به عزیزانشان خوش‌آمد می‌گفتند.

در مقابل آزادی این ۵ نفر، ایالات متحده هم ۵ ایرانی را که در آمریکا زندانی بودند آزاد کرد، هرچند فقط ۲ نفر از آن‌ها تصمیم گرفتند به ایران برگردند و نفر سوم به کشور ثالث رفت و دو نفر دیگر هم ترجیح دادند همچنان در آمریکا باقی بمانند.

توافق بر سر آزادی زندانیان ایرانی- آمریکایی پس از ماه‌ها مذاکرات غیرمستقیم میان تهران و وانشگتن حاصل شد و در مقابل جمهوری اسلامی به ۶ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده خود در کره جنوبی دسترسی پیدا کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی