تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

درآمد هتل اسپیناس از حضور رونالدو چقدر است؟

پس از ورود کریستیانو رونالدو به ایران و اقامتش در هتل اسپیناس پالاس تهران، درآمد این هتل از حضور این فوق ستاره پرتغالی و النصر عربستان مورد توجه قرار گرفته است. فارغ از اتاق‌های رزرو شده توسط تیم النصر، اگر به طور خوش‌بینانه میانگین قیمت اتاق‌های هتل اسپیناس پالاس را ۱۰ میلیون تومان درنظر بگیریم، دو شب اقامت رونالدو در این هتل بیش از ۷ میلیارد تومان آورده مالی برای مدیران اسپیناس پالاس به همراه داشت.

کد خبر: ۱۵۵۹۷۸
۱۷:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

درآمد هتل اسپیناس از حضور رونالدو چقدر است؟

دیدارنیوز: خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود. از ابتدای مشخص شدن رویارویی النصر عربستان با پرسپولیس ایران، بحث درباره کمیت و کیفیت حضور کریستیانو رونالدو در ایران، به اوج خود رسید.

مهمان نوازی ایرانی‌ها زبانزد تمام دنیاست و این بار هزینه کردن برای ستاره فوتبال جهان درست در مقابل رکود و تورم حاکم بر جامعه، به نوعی آبروداری است!

چالش‌ها برای پذیرایی مناسب و درخور از رونالدوی النصر، تا لحظه آخر ادامه‌دار بود و حواشی مختص به خود را داشت. هتل اسپیناس پالاس ۲ تهران، از مدتی قبل به عنوان مکان استقرار رونالدو انتخاب شد که این مسئله به نوبه خود قابل توجه است.

دو شب اقامت ستاره فوتبال جهان در اسپیناس پالاس فقط ۹۰ میلیون تومان!

هتل بین‌المللی اسپیناس پالاس تهران در سال ۱۳۹۴ در ارتفاعات منطقه سعادت‌آباد افتتاح شد. این هتل در ۲۰ طبقه ساخته شده و دارای ۴۰۰ باب اتاق، سوئیت لوکس و ... است. اتاق اسکای که گران‌ترین سوئیت این هتل محسوب می‌شود، برای اقامت رونالدو پیشنهاد شده است. این سوئیت ۲۵۰ متری در آخرین طبقه هتل قرار داشته و دارای اتاق خواب جداگانه، اتاق کار، سالن مستقل و جکوزی اختصاصی درون سوئیت است.

درآمد هتل اسپیناس از حضور رونالدو چقدر است؟

می‌توان گفت این بیشترین بضاعت ایران برای پذیرایی از رونالدو بود. هزینه یک شب اقامت در این سوئیت، حدود ۴۵ میلیون اعلام شده (براساس نرخ موجود در سایت هتل اسپیناس پالاس برای رزرو) که برای دو شب اقامت ستاره فوتبال جهان، این رقم به ۹۰ میلیون تومان می‌رسد. البته مشخص نیست این رقم فقط برای اقامت مسافران و توریست‌های خارجی مورد محاسبه قرار می‌گیرد یا برای ستاره فوتبال جهان رقم خیلی متفاوت‌تر از این خواهد بود!

هرچند اگر این رقم را برحسب دلار یا یورو محاسبه کنیم، فراهم کردن بهترین اقامت برای رونالدو در تهران رقمی بسیار ناچیز خواهد بود. اتفاقی که محل اقامت رونالدو را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد، پر شدن تمامی اتاق‌های این هتل پیش از ورود النصر به تهران توسط ایرانیان است.

هزینه برای عکس یادگاری با رونالدو

گزارش‌های حاضر نشان می‌دهد هنگام ورود کاروان تیم النصر عربستان به هتل اسپیناس پالاس تهران، به دلیل ازدحام جمعیت و تعداد بیش از حد طرفداران و افراد، اتفاقات عجیب و گاه شرمنده‌کننده‌ای رخ داد. اما این اتفاق، تنها چالش اسپیناس پالاس نبود؛ رزرو شدن تمامی اتاق‌های این هتل از سوی ایرانیان و طرفداران فوتبال برای دیدن لحظه‌ای رونالدو، از دیگر عجایبی است که به لطف رونالدو شاهد آن هستیم.

تمامی این تلاش‌ها در راستای آن است که افراد بتوانند شانسی هر چند کم برای دیدار و یا عکس یادگاری با این ستاره پرتغالی داشته باشند. نکته قابل تامل، هزینه‌ای است که افراد برای این شانس حاضر به پرداخت آن بودند.

درآمد هتل اسپیناس از حضور رونالدو چقدر است؟

با استناد به قیمت‌های رزرو حاضر در سایت هتل اسپیناس پالاس، کمترین قیمت اتاق موجود در این هتل یک تخته، شبی ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است که به گفته افراد، کمی سخت می‌توان این نوع اتاق‌ها را خالی پیدا کرده و رزرو کرد. قیمت اتاق‌های این هتل ۵ ستاره لوکس تا شبی ۳۵ میلیون تومان رسیده و قیمت‌ها بر اساس سرویس‌ها و تعداد نفرات در این ۴۰۰ باب اتاق و سوئیت متفاوت است.

براساس آمار موجود، تمامی اتاق‌های این هتل برای دو روزی که رونالد مهمان تهران است، پرشده و بخش زیادی از رزروکنندگان را ایرانیان تشکیل می‌دهند. به طور معمول تیم‌های فوتبال در زمان سفر، یک طبقه از هتل را به منظور حفظ امنیت روانی بازیکنان خود رزرو کامل می‌کنند، اما فارغ از این اصل نیز پر بودن تمامی اتاق‌های هتل اسپیناس پالاس برای این دو روز متحیرکننده است.

حضور رونالدو در تهران و سود نجومی برای اسپیناس

فارغ از اتاق‌های رزرو شده توسط تیم النصر، اگر به طور خوش‌بینانه میانگین قیمت اتاق‌های هتل اسپیناس پالاس را ۱۰ میلیون تومان درنظر بگیریم، دو شب اقامت رونالدو در این هتل بیش از ۷ میلیارد تومان آورده مالی برای مدیران اسپیناس پالاس به همراه داشت.

شاید بتوان گفت اسپیناس معدود روز‌هایی را در طول عمر خود به این شلوغی و استقبال دیده است. این هزینه تنها برای اقامت در هتل محاسبه شده و اگر سایر هزینه‌ها را محاسبه کنیم، به مبالغی بیش از این می‌رسیم.

این منبع مالی، هزینه‌ای است که از سوی طرفداران فوتبال ایرانی، برای دیدن لحظه‌ای رونالدو پرداخت شده و نمی‌توان از کنار این رقم به راحتی عبور کرد.

دسته‌بندی و قضاوت کردن درباره این افراد کاری دشوار به نظر می‌رسد؛ چراکه نه می‌توان آن‌ها را تماما از قشر مرفه دانست و نه علاقه‌مندان بیش از حد فوتبال که با وجود دشواری، حاضر به پرداخت این مبالغ بودند. رونالدو اگر می‌دانست با اقامتی کمتر از دو روز می‌تواند چه گردش مالی سنگینی را ایجاد کند، شاید از ایران طلب سهم می‌کرد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی