تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

قتل رهبر جدایی‌طلبان سیک؛ تنش در روابط کانادا و هند

پرونده قتل هاردیپ سینگ نیجار، یک رهبر جدایی‌طلب سیک در کانادا باعث تنش در روابط دو کشور هند و کانادا و اخراج دیپلمات‌های دو طرف شده است.

کد خبر: ۱۵۵۹۵۰
۱۰:۴۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

تنش در روابط کانادا و هند بر سر پرونده قتل رهبر جدایی‌طلبان سیک

دیدارنیوز: دولت هند روز سه‌شنبه اعلام کرد که دستور اخراج یک دیپلمات عالی‌رتبه کانادایی را صادر کرده است.

این تصمیم تنها چند ساعت پس از اخراج یک دیپلمات هندی از سوی کانادا اتخاذ شد. اتاوا روز دوشنبه از وجود شواهد «معتبر» مبنی بر نقش‌آفرینی دهلی‌نو در قتل هاردیپ سینگ نیجار، یک رهبر جدایی‌طلب سیک در کانادا سخن گفته بود.

هند اتهام دست داشتن در قتل این رهبر جدایی‌طلب سیک را که تابعیت کانادایی داشت رد کرده است. سیک‌های مقیم کانادا سال گذشته در پی قتل هاردیپ سینگ نیجار در برابر مراکز دیپلماتیک هند تظاهرات کرده بودند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ده روز پیش در جریان سفرش به هند برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ با نارندرا مودی، همتای هندی خود دیدار کرده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی