تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با اشاره به ورود رونالدو به ایران مطرح شد

تاج: اتفاقات امروز، زیبنده کشور ما نیست!

پس از ورود رونالدو و النصری‌ها به تهران که حواشی و اتفاقات زیادی به دنبال خود داشت، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید که این اتفاقات زیبنده کشور ما نیست.

کد خبر: ۱۵۵۹۲۵
۲۰:۲۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲

تاج: اتفاقات امروز، زیبنده کشور ما نیست!

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون فوتبال گفت، نهایت تلاش برای برگزاری دیدار پرسپولیس - النصر به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است.

مهدی تاج درباره حضور تیم فوتبال النصر در ایران گفت: کشور ما و مجموعه کشور تلاش کردند که به بهترین شکل این بازی برگزار شود. ما کسری‌هایی در ورزشگاه آزادی داشتیم و یک مقدار که راحت‌تر بود، حل شد و یک مقداری هم بحث تعمیرات است که به مرور در حال انجام است. امروز ما با وزیر ورزش جلسه‌ای داشتیم و بعد از جلسه هم یک بازدیدی به همراه ایشان از ورزشگاه داشتیم. وزیر ورزش یکسری دستورات هم داد که ان‌شاءالله فردا انجام می‌شود. من تصورم این است که بازی خوب و آرامی انجام می‌شود. امیدوارم که النصری‌ها راضی باشند. با مربی این تیم که صحبت می‌کردم اظهار رضایت می‌کردند.

اتفاقاتی که در زمان ورود النصری‌ها پیش آمد زیبنده کشور ما نیست

وی درباره اینکه چه صحبتی با هواداران دارد، اظهار داشت: اتفاقاتی که در زمان ورود النصری‌ها پیش آمد و فیلم‌هایی که پخش شد، خیلی زیبنده کشور ما نیست. پرسپولیس در آسیا یکی از پرطرفدارترین تیم‌هاست. ما سه نماینده شایسته در آسیا داریم که به خوبی انجام وظیفه می‌کنند. این مسائل یک مقدار آهسته آهسته عادی می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی می‌توانیم منتظر VAR قطعی در ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه‌ها کشورمان باشیم؟»، تصریح کرد: ما از ابتدا اطلاع دقیق داشتیم که بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بدون VAR عملی نیست و وقتی آقای ویندزور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را اعلام کرد، ما اطلاع داشتیم که می‌گوید این بازی‌ها بدون VAR برگزار نمی‌شود و ما هم از همان روز‌ها در تدارک بودیم که کل آن را بخریم، ولی، چون موانع تحریمی داشتیم، نتوانستیم. ان‌شاءالله آنهم در حال رفع است. ما به AFC اعلام کردیم که باید یک طوری مسئله VAR این دو ورزشگاه ما را حل کنند. خدا را شکر هم الان VAR آمده است و از بهترین شرکت هم آمده. ۱۷ نفر هم آمدند و ما پذیرای آن‌ها هستیم. خود من تصورم این است که مشکل VAR حل می‌شود. ما موضوع VAR در هفت ورزشگاه را حل می‌کنیم، ولی باید ببینیم این دو ورزشگاه را با AFC چه کار می‌کنیم.

تاج در واکنش به طرح این موضوع که حل شدن مشکل میزبانی ما از عربستانی‌ها باعث شد یک شور و شعفی هم بین هواداران به وجود بیاید، خاطرنشان کرد: ما در آخرین روز‌هایی که وقت داشتیم و تا ساعت ۱۲ شب کار را پیگیری کردیم. این را هم می‌دانید که ما شاکی نبودیم و عربستانی‌ها شکایت کرده بودند. آن‌ها باید رضایت می‌دادند و AFC هم به ما گفت اگر تفاهم‌نامه‌ای امضا نکنید ما نمی‌توانیم میزبانی را به شما بدهیم. ما به عربستان رفتیم و آن‌ها هم زحمت کشیدند که یک ویزای فرودگاهی به ما دادند و با یاسر المسحل رئیس فدراسیون این کشور صحبت کردیم و او هم با مقامات عربستان صحبت کرد. ما نهایتاً در ساعت ۲ بعدازظهر یک تفاهم‌نامه گسترده امضا کردیم. دیروز هم سفیر عربستان به فدراسیون آمده بود و در این خصوص صحبت کردیم. ان‌شاءالله شرایطی فراهم می‌کنیم که روابط فوتبالی بیشتری با عربستان داشته باشیم.

وی درباره شرایط چمن ورزشگاه آزادی هم تصریح کرد: چمن ورزشگاه به نظر من باید تعویض شود. اگر ما بتوانیم چهار ماه لیگ را عقب بیاندازیم و یا یک جای دیگر بازی‌های آزادی را برگزار کنیم می‌توانیم این چمن را به بهترین شکل عوض کنیم، ولی اگر هم نشد می‌توانیم ترمیم کنیم. الان هم نسبت به قبل بهتر شده است، اما مطلوب نیست.

براساس این گزارش، تاج درباره اینکه گفته می‌شود ران تِلِم مدیر توسعه شرکت «مدیا پرو» که متولی ورود سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) به ایران است، یک فرد اسرائیلی است، اظهار داشت: این سیستم را از AFC گرفته‌ایم و فردی را که نام بردید، نمی‌شناسم. این حاشیه‌ها و صحبت از اسرائیلی بودن و ... (جمله را ادامه نمی‌دهد).

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اسرائیلی بودن شرکتی که در دوره ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم قرار بود VAR را به کشورمان بیاورد، گفت: آن را نمی‌دانم، اما بالاخره VAR به ایران آمده و در اختیار ماست. برای این موضوع با AFC طرف هستیم و من که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم، از AFC اطلاعات کافی دارم. با این کنفدراسیون تفاهم کرده‌ایم و همه هزینه‌ها را AFC پرداخت کرده؛ حتی افرادی را که خودش فرستاده است.

تاج با بیان اینکه کنگره اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا چند خبر خوب برای ایران داشت، تصریح کرد: ما در میان ۱۲ کشوری بودیم که کمترین بدهی را داشتیم. قبلاً همیشه از ایران به‌عنوان بدترین‌ها در امر بدهی مثال می‌زدند. در AFC هزار و ۵۰۰ پرونده منجر به صدور رأی پیرامون بدهی داشتیم که ۳۰ پرونده متعلق به ماست. این عدد هنوز کم نیست، اما نسبت به گذشته خوب است.

وی در ادامه بیان کرد: در میان شش کشوری هستیم که مجوز حرفه‌ای را در فوتسال عملیاتی می‌کنیم و یکی از ۹ کشور آسیا هستیم که باشگاه‌های ما در رده بانوان، مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند. قوانینی که بابت بازی جوانمردانه مالی در ایران آغاز کردیم، کره جنوبی بسیار سختگیرانه انجام می‌دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کره جنوبی همان کار را می‌کند که ما انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: این کشور اعلام کرده ۷۰ درصد درآمد‌ها باید برای بازیکنان و لیگ و ۳۰ درصد برای زیرساخت‌ها هزینه شود. این نشان می‌دهد ایران کار خوبی را آغاز کرده است. مدیران یوفا در این جلسه، ۲.۵ ساعت صحبت و اعلام کردند که بازی جوانمردانه مالی را سختگیرانه‌تر تدارک می‌بینند.

تاج درباره دعوت مدیران سازمان لیگ به سکوت پیرامون پرونده باشگاه سپاهان اصفهان عنوان کرد: کسی صحبت خاصی نمی‌کند و نباید هم بکند. سپاهان باید از ظرفیت قانونی که در استیناف دارد، استفاده و اعتراض خود را در کمیته استیناف پیگیری کند. تنها توصیه من این است که اگر افراد معتقدند به آن‌ها ظلم شده، از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در واکنش به سوالی در مورد وضعیت تیم امید ایران و تأثیر ناکامی این تیم در راه صعود به مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا بر تیم ملی کشورمان پاسخ نداد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی