تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

گروسی خطاب به ایران؛ به بازرسان مجوز ندهید، پیامد‌هایی خواهد داشت

گروسی، مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که اگر ایران دوباره به بازرسان آژانس مجوز ندهد، پیامد‌هایی برای این کشور خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۵۹۲۳
۱۹:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲

گروسی

دیدارنیوز: رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی ادعا‌ها علیه ایران در رابطه با بازرسان این نهاد را دوباره تکرار کرد.

او از ایران خواست تا در تصمیم خود برای عدم دسترسی به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدید نظر کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه اعلام کرد که ایران مجوز چندین بازرس را لغو کرده است. اقدامی که تهران در واکنش به «سوءاستفاده‌های سیاسی» آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس از تعامل مثبت، سازنده و مستمر جمهوری اسلامی با آژانس انجام داده است.

گروسی در ادامه مدعی شد: اگر آن‌ها با آژانس همکاری نکنند، چیزی را که می‌خواهند دریافت نخواهند کرد؛ تضمین‌هایی که می‌خواهند، تاییدیه که می‌خواهند، نظر مساعد جامعه بین‌المللی.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه روز شنبه گروسی مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی ایران در لغو انتصاب چند بازرس با تجربه آژانس گفت: متأسفانه سه کشور اروپایی و آمریکا با وجود تعامل مثبت، سازنده و مستمر جمهوری اسلامی با آژانس، با زیاده‌خواهی و با هدف تخریب فضای همکاری ایران و آژانس، از فضای شورای حکام برای مقاصد سیاسی خود سوءاستفاده کردند.

کنعانی افزود: ایران پیشتر درباره عواقب این گونه سوءاستفاده‌های سیاسی از جمله تلاش برای سیاسی کردن فضای آژانس هشدار لازم را داده بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی