تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
توافق تهران و واشنگتن

آمریکایی‌های آزاد شده در راه قطر/ دو ایرانی در دوحه

در حالی که پنج آمریکایی آزاد شده از سوی ایران در راه قطر هستند، دو ایرانی آزاد شده از سوی ایالات متحده به دوحه رسیدند.

کد خبر: ۱۵۵۹۰۸
۱۷:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲

توافق تهران و واشنگتن؛ آمریکایی‌های آزاد شده در راه قطر

دیدارنیوز: توافق مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن که مقدمات آن از ماه‌های پیش آغاز شده بود سرانجام روز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ با آزادی پنج زندانی از سوی هر دو طرف اجرایی شد.

این توافق در چارچوب نوعی معامله بر سر آزادی افراد بازداشت شده در دو کشور به انضمام واریز بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران به حسابی تحت نظارت ایالات متحده در کشور قطر صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه عصر روز دوشنبه در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید تایید کرد که پنج آمریکایی بازداشت شده و زندانی در ایران به همراه دو عضو زن خانواده‌هایشان، این کشور را ترک کرده‌اند.

این منبع که نامی از وی برده نشده همچنین یادآور شده: پنج تبعه ایرانی که در آمریکا به دلیل جرایم غیرخشونت آمیز تحت تعقیب و یا محکوم شده بودند با بهرمندی از عفو و بخشش دستگاه قضایی ایالات متحده آزاد شدند.

وی در ادامه از مبادله زندانی با ایران به عنوان «اقدامی پرمخاطره» برای جو بایدن نام برد و تاکید کرد که همزمان با این اقدام، وزیر اطلاعات ایران و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق این کشور تحت تحریم ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

تنها ۲ نفر از ۵ ایرانی آزاد شده در آمریکا به کشورشان باز می‌گردند

از سوی دیگر نور نیوز، رسانه نزدیک به دستگاه‌های اطلاعاتی ایران ساعاتی پیش در گزارشی اعلام کرده بود که «مهرداد معین انصاری» و «رضا سرهنگ‌پور»، دو تن از پنج تبعه این کشور که در آمریکا زندانی بوده و به موجب این توافق آزاد شده‌اند بر اساس برنامه‌ای از پیش طراحی شده پیش از عزیمت به ایران وارد قطر شدند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری گفته بود: «۵ شهروند ایرانی که در زندان‌های دولت آمریکا بودند، آزاد خواهند شد. متقابلا ۵ زندانی آمریکایی نیز آزاد می‌شوند.»

به گفته وی تنها ۲ نفر از شهروندان ایرانی آزاد شده در آمریکا به کشورشان باز می‌گردند. خبرگزاری ایرانا به نقل از آقای کنعانی آورده است که یک نفر از پنج زندانی ایرانی آزاد شده در آمریکا «به خانواده خود در کشور ثالث ملحق می‌شود و ۲ شهروند دیگر تمایل دارند که در آمریکا بمانند.»

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا همچنین در گزارشی دیگر به نقل از رئیس بانک مرکزی آورده است که به مجوب این توافق «۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو» از دارایی‌های مسدود شده ایران «به حساب ۶ بانک ایرانی در دوحه واریز شده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی