تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سفر وزیر خارجه چین به روسیه

همکاری امنیتی-استراتژیک پکن و مسکو

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین قرار است از روز دوشنبه تا پنجشنبه با هدف گفتگو بر سر مسائل و همکاری‌های امنیتی به روسیه سفر کند.

کد خبر: ۱۵۵۸۶۴
۰۸:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲

سفر وزیر خارجه چین به روسیه با هدف رایزنی امنیتی-استراتژیک

دیدارنیوز: در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «وانگ یی، وزیر امور خارجه به دعوت نیمولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه برای شرکت در هجدهمین جلسه رایزنی‌های امنیتی-استراتژیک دوجانبه به روسیه سفر خواهد کرد.»

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه چین در این سفر با سرگی لاوروف، همتای خود دیدار می‌کند و این دو «بر تلاش‌های خود برای تقویت همکاری در صحنه بین‌المللی متمرکز خواهند بود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «این دیدار به تبادل دیدگاه درباره حل و فصل مسائل مرتبط با جنگ اوکراین و همچنین تضمین ثبات و امنیت در آسیا و اقیانوسیه اختصاص خواهد داشت.»

پکن از انتقاد از مسکو به دلیل تهاجم نظامی به اوکراین خودداری کرده و روابط این دو نزدیک‌تر نیز شده است. لی شانگفو، وزیر دفاع چین ماه گذشته در سفر به روسیه و بلاروس خواستار افزایش همکاری میان مسکو و پکن شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در ماه مارس به روسیه سفر کرد. به گفته یکی از مشاوران رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین قرار است در ماه اکتبر به چین سفر کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی