تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
نگرانی غرب از سفر کیم جونگ اون

بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب افکن‌‌های اتمی روسیه

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز شنبه در ادامه سفر خود به شرق روسیه، از بمب افکن‌های اتمی همچنین یک کشتی جنگی روسیه از ناوگان این کشور در اقیانوس آرام بازدید کرد.

کد خبر: ۱۵۵۷۸۰
۱۲:۴۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲

بازدید رهبر کره‌شمالی از بمب افکن‌‌های اتمی روسیه

دیدارنیوز: این سفر نگرانی‌های غرب را درباره ایجاد یک اتحاد تسلیحاتی میان دو کشور که می‌تواند به جنگ روسیه علیه اوکراین دامن بزند، افزایش داده است.

کیم پس از ورود به شهر آرتیوم با قطار، به فرودگاهی در خارج از شهر بندری ولادی‌وستوک برده شد؛ جایی که مقامات ارشد نظامی روسیه از جمله سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور بمب افکن‌های استراتژیک و سایر هواپیما‌های جنگی روسیه را به نمایش گذاشته بودند.

در میان انواع هواپیما‌های جنگی روسی که روز شنبه به رهبر کره شمالی نشان داده شد، برخی هواپیما‌هایی که در جنگ اوکراین فعالانه استفاده می‌شوند نیز به نمایش گذاشته شده بودند از جمله بمب‌افکن‌های Tu-۱۶۰، Tu-۹۵ و Tu-۲۲ که به طور منظم بر فراز اوکراین موشک‌های کروز پرتاب می‌کنند.

وزیر دفاع روسیه همچنین یکی از جدیدترین موشک‌های کشورش یعنی موشک مافوق صوت Kinzhal را به کیم نشان داد که اولین نبرد خود را نیز در جریان جنگ اوکراین انجام داده بود.

سپس کیم جونگ اون و سرگئی شویگو به بندر ولادی‌وستوک بازگشتند تا از ناوچه «آدمیرال شاپوشنیکوف» روسیه متعلق به ناوگان دریایی این کشور در اقیانوس آرام بازدید کنند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در جریان این بازدید نیز دریاسالار نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه اطلاعات لازم را درباره توانایی‌ها و تسلیحات این کشتی در اختیار رهبر کره شمالی گذاشت؛ از جمله توضیح درباره موشک‌های کروز دوربردی که از کشتی‌های جنگی روسیه مرتبا به سمت اهدافی در خاک اوکراین شلیک می‌شوند.

سفر رهبر کره شمالی به روسیه که در جریان آن بیش از چهار ساعت نیز روز چهارشنبه با پوتین گفتگو کرد، در حالی انجام می‌شود که پیونگ یانگ به دنبال فناوری‌های روسیه برای پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای، موشکی و سایر برنامه‌های نظامی خود است و مسکو نیز درصدد است تا نیاز خود به تسلیحات بیشتر در بحبوحه جنگ اوکراین را تامین کند.

این سفر همچنین در حالی انجام شده که کیم در ماه‌های اخیر بار‌ها درباره ضرورت تقویت نیروی دریایی کشورش برای مقابله با نیروی دریایی پیشرفته ایالات متحده سخن گفته است.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به اصرار کیم بر تقویت قدرت دریایی کشورش، باید انتظار اخباری از تلاش‌های او برای دستیابی به فناوری‌های پیچیده برای زیردریایی‌های موشک بالستیک و زیردریایی‌های هسته‌ای همچنین آغاز تمرین‌های دریایی مشترک روسیه و کره شمالی را داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی