تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سالگرد جان باختن دختر جوان کردستانی در ایران

ادعای طرح ترور پدر «مهسا امینی» و شایعه بازداشت «خادم»

در سالگرد جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد تهران، برخی رسانه‌ها از بازداشت پدر او و جو امنیتی در چند شهر ایران خبر می‌دهند.

کد خبر: ۱۵۵۷۷۶
۱۱:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲

بازداشت پدر «مهسا امینی» حضور پرتعداد ماموران در چند شهر

دیدارنیوز: خبرهای ضدونقیضی از امجد امینی، پدر مهسا امینی، و بازداشت او همزمان با سالگرد جان باختن دخترش منتشر شده است.

۲۰:۳۳/ جو امنیتی در میدان آزادی تهران

بی بی سی با انتشار یک ویدیو از جو امنیتی و حضور ماموران در میدان آزادی تهران خبر داد و مدعی شد: «همزمان با سالگرد جان باختن مهسا (ژینا) امینی، جو برخی از شهر‌های ایران «به شدت امنیتی» گزارش شده است.

پیشتر گزارش‌هایی از رشت، تهران، سقز و اردبیل و حضور نیرو‌های امنیتی در برخی از شهر‌های دیگر نیز منتشر شده بود.»

۲۰:۱۰/ تکذیب شایعه بازداشت رسول خادم

برنا مدعی شد: «صبح روز گذشته خبری در مورد دستگیری پیشکسوت کشتی ایران منتشر شد.

در پی انتشار شایعه بازداشت رسول خادم و از دسترس خارج شدن صفحه اینستاگرامی او در رسانه‌ها و حساب‌های کاربری ضد انقلاب، یک منبع آگاه این شایعه را تکذیب کرد و گفت خادم نه بازداشت شده و نه حساب کاربری او از دسترس خارج شده است.

به گفته این منبع، از دسترس خارج شدن حساب کاربری خادم در اینستاگرام احتمالا تصمیم شخصی او بوده و قطعا ارتباطی با نهاد‌ها ندارد.»

۱۹:۱۵/ معاون استاندار کردستان: طرح ترور پدر مهسا امینی در سقز خنثی شد

به نقل از ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: چند نفر از اعضای یک گروهک تروریستی که می‌خواستند در مسیر آرامستان آیچی سقز، امجد امینی پدر مهسا امینی را ترور کنند با هوشیاری نیرو‌های امنیتی دستگیر و این طرح خنثی شد.

مهدی رمضانی شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در سنندج افزود: در این ارتباط چند نفر از نیرو‌های تروریست دستگیر شده اند.

۱۶:۴۴/ آیا امجد امینی، پدر مهسا امینی بازداشت شد؟

به نقل از یورونیوز، ابتدای روز ۲۵ شهریور، شبکه‌های اجتماعی از دستگیری امجد امینی، پدر مهسا امینی خبر دادند. اما بعد از ساعاتی خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی این خبر را تکذیب کردند. ایرنا در گزارشی نوشت که «این خبر کذب است و آقای امینی هم اکنون در منزلش در سقز است.»

در عین حال، خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «فرد مورد نظر رسانه‌هایِ ضدانقلاب بازداشت نشده و یک نهاد امنیتی صرفا او را خواسته و مسائلی را مطرح کرده و مسئله اساسا دستگیری نبوده و هم‌اکنون نیز این فرد مثل قبل آزاد است.»

خبرگزاری تسنیم هم به نقل از امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نوشت که نیرو‌های امنیتی پدر مهسا امینی را «بازداشت نکردند»، اما «پس از هماهنگی در مسیر او را به محل رساندند».

۱۳:۵۳/ ادعای تسنیم: خنثی‌سازی حمله مسلحانه در سقز

تسنیم، خبرگزاری حامی دولت رئیسی ادعا کرد: «عناصر یک تیم وابسته به گروهک‌های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده و قصد داشتند به سمت تجمع غیرقانونی امروز در سقز تیراندازی کنند، بازداشت شدند.

همزمان با سالگرد آغاز ناآرامی‌ها در ایران، عناصر یک تیم وابسته به گروهک‌های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده و قصد داشتند به سمت تجمع غیرقانونی امروز در سقز تیراندازی کنند، بازداشت شدند.

از این تیم چهارنفره، سه قبضه اسلحه کلاشنیکف، سلاح کمری، سلاح شکاری ساچمه زن، دو دست لباس نیرو‌های نظامی و تعدادی اسلحه سرد بدست آمده است.»

۱۲:۴۱/ گزارش‌ها از بازداشت چند ساعته پدر مهسا

بی بی سی نوشت: «براساس گزارش رسانه‌ها و منابع محلی، نیرو‌های امنیتی امروز امجد امینی، پدر مهسا را برای ساعاتی بازداشت کردند و دوباره به خانه‌اش برگرداندند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، امجد امینی در آستانه سالگرد جان باختن مهسا /ژینا/ امینی دست‌کم در چهار نوبت توسط نهاد‌های مختلف امنیتی احضار و در خصوص عدم برگزاری سالگرد دخترش مورد بازجویی قرار گرفته است.»

۱۱:۵۰/ ایرنا: بازداشت پدر مهسا امینی تکذیب شد

خبرگزاری ایرنا، رسانه دولت نوشت: «در حالی که رسانه‌های فارسی زبان معاند در خبری مدعی دستگیری پدر مهسا امینی هستند، منابع آگاه می‌گویند این خبر کذب است و آقای امینی هم اکنون در منزلش در سقز است.

کانال‌ها و گروه‌های معاند و ضد انقلاب با هدف تحریک مردم و تشویش اذهان عمومی، از ساعاتی پیش خبر کذب دستگیری امجد امینی پدر مهسا امینی را منتشر کرده بودند.

یک منبع آگاه در همین ارتباط گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و این فرد دستگیر نشده و در منزل خود بسر می‌برد.»

خبرهای ضدونقیض از بازداشت پدر «مهسا امینی»

۱۱:۳۸/ بازداشت پدر مهسا

دیده بان ایران نوشت: «کانال‌های خبری کردستان از بازداشت امجد امینی، پدر ژینا امینی، همزمان با سالگرد او خبر می‌دهند. بنا بر این گزارش‌ها امجد امینی به هنگام خروج از خانه توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.»

۱۱:۳۳/ حضور پرتعداد ماموران امنیتی در شهر‌های تهران، سقز و اردبیل

همچنین بی‌بی‌سی نوشت: «بر اساس‌های دریافتی، همزمان با سالگرد مرگ مهسا امینی در برخی از شهر‌های ایران وضعیت با حضور ماموران، امنیتی شده است.

گزارش‌ها از تهران، سقز و اردبیل حاکی از حضور پرتعداد ماموران در سطح شهر است.

همزمان با سالگرد درگذشت مهسا امینی در زمان بازداشت توسط گشت ارشاد، مژگان افتخاری و امجد امینی، مادر و پدر او با انتشار متنی در اینستاگرام اعلام کردند که در سالگرد فرزندشان، بر آرامگاه او در آرامستان آیچی سقز مراسم برگزار می‌کنند.

در آستانه این مراسم، منابع مختلف گزارش داده‌اند که از عصر دیروز جمعه نیرو‌های سپاه پاسداران در اطراف خانه پدر و مادر مهسا در سقز مستقر شده‌اند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی