تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سیل مرگبار در لیبی؛ ارسال کمک‌های مالی سازمان ملل

پس از طوفان سنگین دنیل و سیل مرگبار در لیبی که منجر به کشته و ناپدیدشدن هزاران تن شده، کمک‌های مالی سازمان ملل به این کشور آفریقایی ارسال می‌شود.

کد خبر: ۱۵۵۷۵۶
۱۰:۵۳ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۲

سیل مرگبار در لیبی؛ ارسال کمک‌های مالی سازمان ملل

دیدارنیوز: سازمان ملل متحد به دنبال ارسال بیش از ۷۱ میلیون دلار به لیبی برای کمک به نیازمندان پس از سیل مرگبار آخر هفته این کشور آفریقایی است.

به نقل از العربیه، طوفان شدید دانیل در تاریخ ۱۹ شهریور لیبی را درنوردید و حداقل ۴ هزار نفر را کشت در حالی که هزاران تن دیگر همچنان مفقود هستند.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) اعلام کرد انتظار دارد تلفات افزایش یابد. شهر درنا، یکی از مناطقی که به شدت آسیب دیده است، پس از ترکیدن دو سد بالادست روز یکشنبه به یک زمین بایر تبدیل شده است.

این آژانس گفت برآورد‌ها نشان می‌دهد ۳۰ درصد از درنا ناپدید شده است و با فروریختن بیشتر جاده ها، مقامات محلی خواستار ایجاد یک کریدور دریایی برای امداد رسانی و تخلیه هستند. همزمان، کل شهر ساحلی سوس زیر آب رفته است.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل که وضعیت لیبی را "فاجعه بار" خواند، گفت سازمان‌های بشردوستانه به ۷۱.۴ میلیون دلار برای پاسخگویی به "فوری‌ترین نیاز‌های ۲۵۰ هزار نفر از ۸۸۴ هزار نفری که برآورد می‌شود نیازمند هستند" نیاز دارند.

روز چهارشنبه، مارتین گریفیث، رئیس این آزانس وابسته سازمان ملل، بودجه فوری به این منظور را به مبلغ ۱۰ میلیون دلار اعلام کرده بود.

به گزارش العربیه آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه، امارات متحده عربی و چندین کشور دیگر برای لیبی کمک‌هایی ارسال کرده اند یا قول آن را داده اند تیم‌های نجات برخی کشور‌ها نیز برای جستجوی بازماندگان و بازیابی اجساد مستقر شده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی