تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ناآرامی‌ها در سوریه؛ تظاهرات ضد بشار اسد و شلیک به معترضان

محافظان امنیتی حزب بعث سوریه، روز چهارشنبه به سمت معترضانی که سعی داشتند به مقر محلی این حزب در جنوب سوریه یورش ببرند، شلیک کردند.

کد خبر: ۱۵۵۷۱۶
۱۷:۴۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

ناآرامی‌ها در سویدا؛ تظاهرات ضد بشار اسد و شلیک به معترضان

دیدارنیوز: معترضان با هجوم به دفاتر حزب حاکم بعث، تصاویر بشار اسد را پاره کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده در پی این تیراندازی که در استان سویدا سوریه رخ داده، دست‌کم ۳ نفر زخمی شده‌اند. این حادثه نشان‌دهنده تشدید اعتراضات ضد دولتی در ماه گذشته است که به نظر می‌رسد گسترش یافته است.

اعتراضات ضد دولتی طی ماه گذشته در استان سویدا که اکثریت مردم آن دروزی‌ها هستند، به شکل قابل توجهی مشاهده شد. صد‌ها نفر در این تظاهرات‌ها ابتدا به وضعیت نابسمان اقتصاد و همچنین تورم سرسام‌آور اعتراض کردند، اما خیلی زود بشار اسد و حاکمیت به هدف اصلی این تجمعات تبدیل شد.

مردم خشمگین خواهان کنار رفتن حکومت بشار اسد بودند که در طی یک دهه اخیر جنایات فراوانی را مرتکب شده و اوضاع اقتصادی هم در این کشور جنگ زده شرایط بحرانی دارد. موج تازه اعتراضات در سوریه پس از آن آغاز شد که دولت یارانه‌های دولتی برای حامل‌های سوختی را لغو کرد و این مسئله به افزایش هزینه زندگی شهروندان این کشور منجر شده است.

معترضان با هجوم به دفاتر حزب حاکم بعث در سراسر این استان، تصاویر بشار اسد را پاره کردند و حتی در روز ۴ سپتامبر گروهی از معترضان با شکستن مجسمه حافظ و بشار اسد، پدر و پسری که در چند دهه اخیر بر سوریه حکمرانی کردند، نارضایتی و خشم خود را از از وضعیت حاکمیت در سوریه ابراز داشتند.

در ویدئویی که توسط گروه رسانه‌ای سویدا ۲۴ به اشتراک گذاشته شده، ده‌ها معترض در تلاش برای یورش به دفتر حزب بعث در شهر سویدا دیده می‌شوند. برخی از آن‌ها با شدت گرفتن تیراندازی از ساختمان فرار کردند و شعار «اعتراض مسالمت آمیز» سر دادند. یکی از معترضان پرچم رنگارنگ مذهب دروزی را در دست داشت.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه که یک ناظر جنگ مستقر در بریتانیا است، معترضان و شخصیت‌های مذهبی در حیاط ساختمان تجمع کرده و به اعتراض خود ادامه دادند.

اقتصاد سوریه پس از سال‌ها درگیری، فساد و سوءمدیریت و تحریم‌های غرب با مشکلات بسیاری رو به رو است. سازمان ملل تخمین می‌زند که حدود ۹۰ درصد جمعیت این کشور در فقر زندگی می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی