تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد

تحریم‌ها رفع نشود، همین روند را ادامه می‌دهیم

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است که روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضای شورای حکام به سمت صدور قطعنامه برود. او گفت: نمی‌شود کشورهای تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را فول اجرا کنیم و آن‌ها هیچ تعهدی انجام ندهند. اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است و مادامی که به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، ما همین روند را ادامه می‌دهیم.

کد خبر: ۱۵۵۶۹۳
۱۲:۰۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲

تحریم‌ها رفع نشود، همین روند را ادامه می‌دهیم

دیدارنیوز: محمد اسلامی گفت: روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضای شورای حکام به سمت صدور قطعنامه برود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حرکت سیاسی هر لحظه ممکن است توسط هر طرفی انجام شود. روند خیلی این را نشان نمی‌دهد که فضای شورای حکام به سمت صدور قطعنامه یا حرکت‌هایی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وا دارد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد گزارش اخیر گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس دو بخش دارد؛ یک بخش برجامی است و یک بخش پادمانی است در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل آنکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدادت دادیم این واضح است.

وی افزود: نمی‌شود کشورهای تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را فول اجرا کنیم و آن‌ها هیچ تعهدی انجام ندهند. اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است و مادامی که به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، ما همین روند را ادامه می‌دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در گزارش آژانس هم مشهود است موارد پادمانی ۴ تا بود الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده و هنوز در حال گفتگو هستیم، روشنگری کردیم و مدارک زیادیی به آژانس ارائه دادیم. ما مواجه با دشمنی هستیم شکل‌گیری این پرونده با تأثر از پشتوانه پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت می‌دهند. ۲۲ سال است این‌ها مطرح است ما همیشه صبورانه و شفاف و با تعامل همراهی کردیم و می‌کنیم که این موضوع حل شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست فصلی شورای حکام و در پاسخ به سوالی در مورد احتمال صدور و یا عدم صدور قطعنامه علیه ایران در این نشست، گفت: حرکت سیاسی هر لحظه ممکن است توسط هر طرفی انجام شود. روند خیلی این را نشان نمی‌دهد که فضا به سمت صدور قطعنامه یا حرکت‌هایی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وا دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی